Fjernelse af kalk i Blucher gulvafløb

Jeg har et Blucher gulvafløb i metal ( hvilken type metal ved jeg ikke)
Det firkantet med 4 gule propper i og hvor vandet løber ud under en skrå plade.

Min udfordring er at der er kommet kalk i skålen, som det ikke er lykkedes mig at kunne fjerne med opvaskebørste og skurren med bagepapir ( husmor råd fra VVS’er) er der nogen her der har nogen gode råd til hvad jeg kan bruge for at fjerne kalken som ikke ødelægger skålen og rør ?

Det er kommer efter jeg ikke bruger det bad mere og kun hælder vand igennem ca. 1 gang om ugen, så der ikke kommer lugt fra det.

Og hvordan jeg kan forebygge at der sætter sig mere kalk i skåle når jeg ikke rigtig bruger badet ?
Fik af vide at det er fordi der ikke løber vand igennem løbende, at der kommer kalk som sætter sig.

På forhånd tak for gode råd 🙌

Jeg har et Blucher gulvafløb i metal ( hvilken... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Opvaskevandet har jeg ingen mening om, men vi er lidt inde i noget omkring din psyke. Din vicevært skriver at det gavner med sæbe, så er den vinket af med opvaskevandet, og du har fulgt et råd. 
Der er ingen som helst grund til at hælde vand i det afløb, hverken for afløbets skyld eller for rørenes skyld. Når du engang imellem vasker gulv kommer der sikkert en smule vand i. Ellers venter du til det lugter, og det er måske om et år. Kelken ser du bort fra, jeg kender ingen som holder afløb fri for kalk.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg tror du bekymrer dig for meget.

Jeg har et afløb i bryggerset, der er 25 år gammelt. Det får en slat vand, når det lugter, men ellers aldrig bliver brugt. Af nysgerrighed gik jeg ud og tog risten af (første gang i 25 år). Det er en anden type, men kalk er overhovedet ikke et problem.
Tak GodeVen 🤗
Det er bare når det hele er nyt for en 😌
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis