Hjælp

Kære alle

Vi står og overveje at købe dette hus. Dog står der i tilstandsrapporten, at træet udenpå huset har skader. Er der nogen, der har et bud på, om man kan fjerne al træværk på yderhus og erstatte med andet? I så fald Hvad og kender I en cirkapris?

https://home.dk/salg/huse-villaer/hasselvej-74-2740-skovlunde/sag-1180001696/

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Flot hus.

Jeg ville ikke lade mig skræmme af bemærkningen om træværket, hvis du ellers er faldet for huset. Det er ikke markeret som rød, hvilket ville betyde at der er akut. Retningslinjerne vedr. tilstandsrapporterne siger, at Gul betyder at noget kan blive et problem 2 år eller senere ( https://boligejer.dk/tilstandsrapport )

Jeg ved ikke hvad det vil koste at få en prof til det, men forestiller mig, at der er et oplagt "lav-det-selv" projekt. En gang træbeskyttelse nu og så kan du se på det, når resten af projekterne i huset er overstået   

Mvh. AllanE
De sidste to er pga. sikkerheden ved trappen, så det er op til dig selv om det skal laves.

Vedr. sålbænke ved vinduerne i gavlen: Hvis huset har overlevet alle de år uden, så sker der nok ikke noget nu / på den korte bane. Jeg ville ikke lade det forhindre huskøbet, men bare kigge på det, når du en dag når til at overveje træbeklædningen. Så kan det laves i samme omgang ... hvis det da overhovedet skal laves.

Mvh. AllanE
Bare så du er forberedt:
Når du har købt og skal tegne en husforsikringen, vil de i forsikringspolicen notere forbehold for de ting der er nævnt i tilstandsrapporten. Hvis / når du får lavet det, så er det en god ide at sende en besked til forsikringen, om at det er udbedret. Så fjerner de forbeholdene.

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også