2 radiatorer varmer ikke, selvom resten virker

Hej LDS

Problemstilling: på min 1. sal har jeg 3 radiatorer. Den ene kører lystigt derudaf og varmer dejligt. De to andre er iskolde. Jeg har forsøgt at motionere ventilnålen på dem begge. De er hårde at trykke ind, men kommer ud igen og kører umiddelbart som de skal. Det har ikke afhjulpet problemet at motionere dem. Jeg har også forsøgt at lufte dem ud, men der kom vand ud af begge radiatorer i det sekund jeg dreje skruen ud. Hvad kan jeg selv gøre, for at spare VVS’er?

Rørene der løber til radiatorerne er også iskolde, men det er måske forventeligt?

Info: vi har pillefyr. 
Hej LDS Problemstilling: på min 1. sal har jeg 3... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er jo også muligheden at rørene er frosset oppe på loftet eller i skunken, afhængig af hvornår problemet opstod.

Har du åben ekspansion ( evt oppe på loftet) eller har du trykekspansion ?

De rør, som er højere end radiator, må enten være forbundet til en endnu højere placeret åben ekspansion eller også så skal der sidde en udluftningsmulighed, hvor rørene er højest oppe.
JohnLarsen skrev den 06-12-2023 10:04:29

Jeppebuus skrev den 06-12-2023 05:53:18

JohnLarsen skrev den 05-12-2023 22:13:53

Jeg gætter lidt ud fra dine billeder.
De røde kolde sidder måske i serie, og der er en blokering et sted. Regulatoren er altid et godt bud(trods din motionering).
Den grønne varme er vist ikke på samme streng, og lever derfor ok.
Du bør bekræfte dette ved at følge rørene for de tre radiatorer, og lave en skitse som sikkert vil hjælpe på fejlsøgningen.
Fejlsøgningen blive noget med at afmontere radiatorer, regulatorer etc., og så se om du kan blæse gennem de forskellige dele.

Jeg prøver at lave en skitse over det. Jeg tror du har ret i, at de sidder på hver deres streng og de to der ikke varmer, kunne godt sidde i serie, selvom den ene får vand ind fra skunken og den anden fra loftet. Hvad mener du med blæse igennem? 

Jeg mener, at for at finde ud af om et rør eller en radiator er blokeret kan du sætte en vandslange med tryk på, men det kan svine en del, så er trykluft, med mund eller kompressor mindre svinende.

Hvor skal kompressor / mund sættes på? Bare for at være helt sikker 😊

Så får du i hvert fald luft i systemet.
Synes absolut, at du hellere skal arbejde på at fjerne luften.
Hvis rørene ikke er frosne, så er det med 99% sikkerhed en luftlomme, der blokerer flowet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis