Udskiftning af hjulleje på trailer

Jeg er i gang med af skifte et hjulleje på en trailer. Nav er afmonteret og lejer (to koniske 30206 og 30204) er skiftet til nye. Problemet opstår da jeg skal montere navnet igen. Det vil bar ikke helt på. Jeg tænkte først, at jeg havde købt det forkerte leje. Jeg testede derfor om det gamle kunne komme på. Det kunne ikke komme længere ind en det nye. Jeg vedhæfter fotos til illustration. Hvad gør jeg nu?

På forhånd tak for jeres svar.
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lejet er ikke på plads det skal længere ind.
Du skal finde en stump rør der lige netop kan gå ind over det tykke stykke hvor lejet skal monteres.

Søren O
Tak for svar. Jeg skal lige bemærke at det leje det sidder på er det gamle for at tjekke og illustrere hvor langt det kan komme på før der er modstand. Det nye leje er jo pakket i navet med pakdåse og og et udvendigt leje på den anden side. 
en god gang fedt vil hjælpe en del , det skal jo alligevel have en del
Hvor langt kan du presse navet ind på akslen? Hvis du kan få møtrikken på, så spænder du bare det hele på plads. Spændeskiven uden på det forreste leje behøver ikke at være monteret fra start.
Kan du ikke få møtrikken på, så sæt en stor skruetvinge til at presse lejet ind på akslen. Små slag med en hammer kan hjælpe, hvis skruetvingen ikke presser nok.

Søren O
Da jeg forsøgte havde jeg smurt akslen med fedt. Jeg tror umiddelbart ikke det rækker.
Jeg har overvejet at presse det på med er par skruetvinger. Hvad tænker I om det?
@Søren - du kom mig i forkøbet
Det kan ikke komme langt nok ind til at jeg kan sætte kronmøtrikken på, så det er vel en skruetvinge der skal på.
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis