Udblæs faldet af på loftet

Hej med jer,
Jeg var en tur på loftet i dag og opdagede at udblæsningen til vores Nilan ventilation/varmtvandsbeholder var faldet ud fra det sted i taget hvor det normalt sidder i - som fører udblæsningen uden for.
Jeg husker faktisk fra tilstandsrapporten da vi købte huset for 2 år siden, at der stod noget med at de ikke var fastgjort. Og nu er den så faldet ud.
Indblæs sidder heldigvis stadig på.

Jeg har vedhæftet et billede af der hvor udblæs skal sidde (som er faldet af), og et billede af indblæs som stadig sidder der.

Mit spørgsmål er: Mangler der noget som skal holde det på plads? I så fald, hvor finder jeg sådan noget? Eller alternativt, om I har andre ideer til at fastgøre det så de bliver siddende hvor de skal?

På forhånd tak :)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
larsen56 skrev den 08-11-2023 16:57:35

monter et spændebånd

Det er ikke selve flexrøret der er faldet af, det er en firkantet indsats som passer med det firkantede hul på billedet, og som skubbes ind i. Så det kan ikke klares med spændebånd, desværre.

Det skal blot holdes oppe. Du kan sætte det på plads, sætte en lægte/bræt ved siden af op under 2 spær og fastgøre det med gaffatape rundt om. 
Er der en lille kant på taghætten kan 2 små skruer igennem også holde det oppe. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis