Bedre energimærke på hus

Jeg jagter et bedre energimærke i forbindelse med salg, har allerede installeret en luft til vand varmepumpe, samt solceller på taget

jeg har desværre ikke mulighed for at efterisolere da jeg har loft til kip, heller ikke gulv eller vægge er en mulighed

jeg ved en pumpe til centralvarme giver minus hvis den ikke er en A-pumpe, eller hvis man har cirkulation på sit brugsvand, men hvad med sensor blandings batterier på badeværelsets håndvask tæller det med, er der andre småting man kan ?

Mit mål er en A 2015, har C nu, men det er uden solceller og varmepumpe, er allerede blevet lovet at få en 2010 hvis jeg installerede VP og solceller, men vil prøve at få et endnu bedre

jeg har søgt rigtigt meget på Google, men syntes ikke jeg kan finde noget om emnet, er der nogle der kender til sider med god info, eller ligefrem nogle beregningsmodeller hvor man kan sætte sine data ind og få et resultat ?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gdskælder skrev den 06-11-2023 07:41:59

Jeg jagter et bedre energimærke i forbindelse med salg, har allerede installeret en luft til vand varmepumpe, samt solceller på taget

jeg har desværre ikke mulighed for at efterisolere da jeg har loft til kip, heller ikke gulv eller vægge er en mulighed

jeg ved en pumpe til centralvarme giver minus hvis den ikke er en A-pumpe, eller hvis man har cirkulation på sit brugsvand, men hvad med sensor blandings batterier på badeværelsets håndvask tæller det med, er der andre småting man kan ?

Mit mål er en A 2015, har C nu, men det er uden solceller og varmepumpe, er allerede blevet lovet at få en 2010 hvis jeg installerede VP og solceller, men vil prøve at få et endnu bedre

jeg har søgt rigtigt meget på Google, men syntes ikke jeg kan finde noget om emnet, er der nogle der kender til sider med god info, eller ligefrem nogle beregningsmodeller hvor man kan sætte sine data ind og få et resultat ?

 Energimærkerne bygger på teoretisk kWh varme pr m2. At gå fra 2010 til 2015 uden efterisolering virker umuligt. Derudover er der vist krav om genvex og bygningens tæthed. 


Enkleste er at spørge den energikonsulent, der skal lave energimærket 
Jeg er sikker på, at blandingsbatterier ikke tæller med   

Vil også anbefale at tale med en energikonsulent, så du ikke optimerer de forkerte steder. Det er også interessant at se om det overhovedet kan betale sig, at opnå de/det sidste trin i forhold til energimærkningen.

Har fået lavet energimærker i forbindelse med hussalg og det er som HrT skriver en teoretisk og i øvrigt meget grundig øvelse. Det tog længere tid at beregne energimærket end hele gennemgangen af huset til tilstandsrapporten.

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis