Ekstern motor emhætte - må den installeres vandret?

Inspireret af anden tråd om isolering af emhætte og ekstern motor kan jeg se, at vores loftudtag og tagudtag sidder 4 meter fra hinanden. Med lav loftshøjde under taget ville det være noget enklere at vende motoren vandret (den har lodrette udtag) eller ca 45 grader så der er færrest mulige knæk på afgangsrøret.

Samtidigt kan jeg så få skiftet det til spiro rør og 50 mm isolering. Eller fleksslange. Spiro har jeg rigeligt tilovers af i 125 mm. Fleksslange har jeg i 160 mm. (og så også isolere selve motoren, som ikke er isoleret heller)

Hvad siger panelet?
Inspireret af anden tråd om isolering af emhætte... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
HrT skrev den 31-10-2023 20:40:19

GDS-manden skrev den 31-10-2023 19:21:08

125 mm er total NO GO til emhætter. Du kan ikke transportere den luftmængde motoren trækker på de høje niveauer, og ender med en løsning hvor emhætten ikke virker tilfredsstillende.
Gå op i diameter, og bedst i fast rør.
Afhængig af hvilken model du har fra Witt, kan motoren monteres liggende, men tjek brugsanvisningen. Hvis den ikke kan monteres liggende, skal den placeres tættest muligt på taghætten (du kan suge over længere afstand end du kan puste), og motorkassen skal isoleres på samme niveau som din rørføring.

Hvor ser man normalt modelnummeret henne?

Typisk vil der inde i emhætten, når du tager fedtfiltrene ud, sidde et typeskilt. Ud fra den kan du på Witt.dk slå emhættens brugsanvisning op

GDS-manden skrev den 01-11-2023 19:18:17

HrT skrev den 31-10-2023 20:40:19

GDS-manden skrev den 31-10-2023 19:21:08

125 mm er total NO GO til emhætter. Du kan ikke transportere den luftmængde motoren trækker på de høje niveauer, og ender med en løsning hvor emhætten ikke virker tilfredsstillende.
Gå op i diameter, og bedst i fast rør.
Afhængig af hvilken model du har fra Witt, kan motoren monteres liggende, men tjek brugsanvisningen. Hvis den ikke kan monteres liggende, skal den placeres tættest muligt på taghætten (du kan suge over længere afstand end du kan puste), og motorkassen skal isoleres på samme niveau som din rørføring.

Hvor ser man normalt modelnummeret henne?

Typisk vil der inde i emhætten, når du tager fedtfiltrene ud, sidde et typeskilt. Ud fra den kan du på Witt.dk slå emhættens brugsanvisning op

Ah, så emhætten og ikke motoren. Troede det var i motoren 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis