Utæt tagfod

Hej alle sammen
Har bygget min tilbygning færdig, og nu kan jeg se der kommer vand ind lige bagved sternbrættet. Har virkelig ingen ide om hvordan det kan komme ind der. Der er tagbrædder, underpap, fodblik og overpap. Vandet kommer ind bag sternbræt så det kan ikke blæse ind ude fra. Nogle der har en ide til hvad det kan være. Der er kun vand helt ude så det kommer ikke længere oppe fra. 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor meget hældning har du på dit tag?
Er tagpappet svejset til fodblik?
Jeg har selv været ude for at samlingen mellem tagpap og fodblik ikke var tæt. Så løb vandet baglæns, og træet rådnede. Det var ellers en tagdækker der havde udført arbejdet.

Søren O
2,5 cm pr m cirka så lige på grænsen til minimum.
Men ja det der undrer mig er bare at det kun er lige bag sternbrættet og tagfoden er går også 10 cm op. Men kan godt være det bare bliver skubbet op og løber ned under til kanten af brættet. Det ihvertfald ret frustrende når der ikke er nogen åbenlys grund 😳
Det er højst sandsynlig fordi underpappet ikke er bukket 3-4 cm ned foran sternbræddet, inden fodblikket blev sømmet fast, så det holdt underpappet bukket ned.
Hvis underpappet er lagt rigtigt, kan der, alt andet lige, ikke komme vand ved/ind på sternbræddet, selv om overpappet ikke er fuldsvejst til fodblikket.
Ja fik ikke underpappet helt ud men hvordan kan det fikses? Og hvorfor kommer der vand på underpap det burde der da ikke kunne?
jeg ved  vand kommer ind de mærkeligst steder kan jo være at der er en utæthed højre oppe så vand bliver transporteret nedad via lægter evt.

Annonce
Det er højst tænkeligt nok som Søren O skriver, manglende 100% vedhæftning af overpappet til fodblikket, kombineret med at underpappet ikke går langt nok ned ad sternbræddet.
Ja hvad ved jeg  9god dag det var bare en tanke hej

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis