Kommentarer til projekt: Sidste medlem i familien

Her samles kommentarer til projektet: Sidste medlem i familien

Kommentarer vises både her og på projektet.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hold da magle så flot. Jeg har set en del på youtube om emnet, men har ikke turdet gå i gang. Har ellers planker liggende. 
Bruger du bare bor plankerne til at være basis for din overfræser "kasse" 
Der må have været meget slibning bagefter. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nej jeg laver en ramme. Her brugte jeg taglægter. Så overfræser kan nå. Det har taget en del YouTube videoer og forstå hvordan jeg lige kunne gøre det. Og ja. Der er mange timers slibning🫣
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har brugt overfræser på samme måde, og her brugte jeg Kerto lægter ude i siden som basis tykkelse. Men på dit billede ser det ikke ud til at din overfæser "kasse" kan nå ud overbord bredden. 
Men det er nu også lige meget, det er super flot. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er vel unødvendigt hvis planker allerede er plane og lige (?) Man kan godt se den lille vold hvor der har været overløb så antager man kun fræser ned til ca 1/2mm over niveau af træet.

Er processen med at udlægge epoxyen udført af flere omgange? Udfordringer med bobler? Hvordan med knasthuller etc?

Hvilken kornstørrelse er brugt ved sidste afslibning? - det ser meget blankt ud!

Antager at slutbehandling er olie eller hård voks?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

På den sidste gang overfræsning der lagde jeg vist en 12 mm mdf strimmel på hver side af “floden”, da træet i sig selv var plant. Så ku jeg få resterne af epoxyen af på den måde. Så sleb jeg med båndsliber til det blev plan.
Og startede så med excentersliber fra korn 100 og op til 7000. Efter korn 400 er det med lidt vand på epoxyen og træet. Efter korn 1200 er det en kombi af exenterslib og håndkraft
For slibemaskinen har ikke kræfter til vådslibningen, desværre. Så kommet der nogle virkelig grimme ringe i epoxyen og så er det forfra med slibning
Jeg har prøvet forskellig epoxy men den jeg bruger nu er virkelig god ift bobler. De springer sig selv så det er boblefri. Der sidder så en banan flue lige midt i, i stedet for.
Knaster osv er også lukket med epoxy. Og de knaster som går igennem bliver lukket med tape på den ene side og så fyldt op. Lukker typisk huller på undersiden inden træet kommer i formen og så oversiden på en gang. Jeg fyldte det hele i på en gang da det skulle være samme farve. Havde så ikke lavet nok så jeg skulle efterfylde… Så polerer jeg med voks og noget som hedder magic wizard købt på Amazon
Jeg synes faktisk ikke jeg har fundet det bedste poler produkt endnu men det må du indtil jeg finder noget bedre. Epoxy er købt på epodex
Det er pro udgaven 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Tak for uddybning.
Misundelig på din overfræser!

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tak for deling!
-Virkelig godt stykke arbejde du har lagt i det bord.  
Super flot! har du evt. link til epoxyen inkl. farve?
Hej
Ja her
Epodex.com
Farven er lidt en blanding af et par transparente farver fra Amazon
Men den primære hedder grass green
Imponerende!! Godt lavet!

Er det rigtigt set, at der ikke er nogen afstiver/kobling mellem plankerne? Så det er kun epoxy'en der holder det sammen?

Mvh. AllanE
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også