Utæthed ved taghætter - vand på indersiden af taget

Hej
Jeg har opdaget at der kommer vand ind ved to taghætter på mit tag.

Det ene sted faktisk så meget at det drypper ned i isoleringen, og ned gennem loftet på 1. Sal.

Det er tydeligt at se, at det ikke er nyt, da der er mærker i loftet fra tidligere - jeg spurgte faktisk ejendomsmægleren til de mærker, dog uden at få et brugbart svar.

Har derudover talt med en bekendt, som er venner med tidligere ejer, der nævnte noget om en vandskade - noget der ligeledes ikke fremgår af tilstandsrapporten. Dette er noget jeg får kendskab til ca. 4 måneder efter overtagelse.

Nå, men nu til mit egentlig spørgsmål. Hvordan filan fikser man sådan noget? Der er det originale tag på huset, et eternaittag med asbest - jeg er ikke ude i at det skal skiftes lige nu, men derimod se om jeg det er muligt at tætne utæthederne.

Med så meget regn og blæst skal det laves ret hurtigt, så jeg ikke står med en sø på 1. Sal. 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil tro at “Borup tagtæt” kan klare opgaven. Det er på tube til en fugepistol.

Søren O
Hej Mibe,

Har du ikke nogle billeder af det?
Du nævner to taghætter - er det for naturligt aftræk til badeværelse, emhætte eller lign.?
Forekommer det kun, når der regner uden for? Det kunne jo være kondens.


Vi skal ikke hjemad, vi skal fremad

Hej Mibe

Jeg har haft lignende udfordringer. Ved større revner/utætheder virker tagtæt ikke særlig godt. Det bevæger sig og hvis vinden for taghætten til at bevæge sig en smule, så har du utætheden igen. 

Hvilket tag har du? 

Jeg ville foreslå at skifte taghætten, bruge Bitumen reparationstape eller silikone fuge. 

Jeg endte selv med at skifte taghætten fordi jeg gjorde det mens vejret stadig var vådt. Så kan du også kigge ind og se om der er sket permanente skader. Tagtæt eller silikonefuge virker fint til små huller

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak til jer begge for svar. 

Mit tag er eternitplader, de originale fra da taget er langt, en gang i 70'erne. Taghætterne ser til gengæld nye ud, når jeg kigger udefra. Men oppe på loftet var der temmelig meget vand ved den ene.  
kommet vandet fra der  hvor to plader mødes, eller fra selve hullerne i taghætten? Eller er det revner? send evt. billede. Måske kan du reparerer indefra
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Jeg har også oplevet nøjagtig det du beskriver, der var det hætterne der var revnede og dermed utætte. Vi skiftede alle dem vi havde fordi de var blevet repareret før. De tog en tømrer ganske kort tid at skifte og hætterne er ikke voldsomt dyre.
Jeg har forsøgt at tage billeder af de to, hvor der kom vand ind. Der er markeret med en rød ring på det ene billede, fordi der kan jeg se gennem. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis