erfaring med alm spartel på fibergips

Hej
Jeg skal til og i gang med at fuldspartle mine fermacell vægge. 
Jeg vil derfor gerne høre om der nogen som har erfaring med at bruge alm. rullespartel frem for det der bliver anbefalet fra fermacell? 
Fermacell pladerne er limet sammen
det er 3 værelse + et badeværelse. 

på forhånd tak 😊
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjek, gode erfaringer med alle typer spartel, herunder sandspartel, letspartel, vådrum og rullespartel.
Den pulverbaserede fra Fermacell er baseret på gips så pottime er meget kort, synes det er umuligt at arbejde med ift tidsforbrug når man kun kan blande små portioner ad gangen + det bliver meget hårdt så er svært at slibe i.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

fedt, du har ikke haft problemer med at det revner.
Har du også sat filt op eller er det ikke så nødvendigt, når pladerne er limet? 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Samlinger og skruer skal under alle omstændigheder spartles særskilt inden rullespartel. Jeg har sat filt op på det hele for at armere og få en ensartet flade. Forgrundet filt og malet over med vævlim som filler inden maling.
 
Jeg forsøgte et enkelt sted at male direkte uden at have sat filt på men syntes jeg blev ved med at kunne se rullespor (mener malingen på stedet var glans 10) så endte med at sætte filt op der også.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Er der en spartel du vil anbefale at bruge ? 
BOFH skrev den 24-10-2023 10:02:36

Den pulverbaserede fra Fermacell er baseret på gips så pottime er meget kort, synes det er umuligt at arbejde med ift tidsforbrug når man kun kan blande små portioner ad gangen + det bliver meget hårdt så er svært at slibe i.

 100% enig men det er så vidt jeg ved den Fermacell siger man skal bruge til vådrum.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Bøge skrev den 24-10-2023 12:31:52

Er der en spartel du vil anbefale at bruge ? 

Så længe det ikke er vådrum har jeg fortrinsvis brugt Letspartel fra Dana - den kan også røres med lidt vand og bruges som rullespartel - sviner lidt mere men koster knap det halve ift rullespartel.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

perhans skrev den 24-10-2023 12:54:17

BOFH skrev den 24-10-2023 10:02:36

Den pulverbaserede fra Fermacell er baseret på gips så pottime er meget kort, synes det er umuligt at arbejde med ift tidsforbrug når man kun kan blande små portioner ad gangen + det bliver meget hårdt så er svært at slibe i.

 100% enig men det er så vidt jeg ved den Fermacell siger man skal bruge til vådrum.

Korrekt, men tænkte det nok skulle gå så længe det anvendte produkt er MK godkendt til vådrum.

Iøvrigt - vis mig lige en tilstandsrapport hvor det er påpeget at der er brugt en forkert spartelmasse?   

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

mange tak for hjælpen 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også