Vandfast skuffe af træ

Jeg skal have lavet en skuffe af træ vandtæt indvendig. Højden på skuffen er ikke helt fastlagt, bliver sandsynligvis 4-6 cm lavere.
Det ikke meningen der skal stå vand i skuffen (der bliver lavet hul(ler) for afledning), og de er placeret under et halvtag, men jeg forventer der kan komme lidt vand når det regner, og det sand der skal være i skuffen, vil sikkert holde på fugten.
Fandt dette produkt (link), mon det er nok til at beskytte krydsfineren (tænker at male efterfølgende?
Jeg skal have tagpap på taget, mon det er bedre/nemmere?

Jeg kan alt - når det lykkes.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Brug trailerplade/støbeplade,  og mal det hele efterfølgende.

Elektronikteknikeren
Jeg forstår bare ikke helt at du vil opbevare sand, i en skuffe med huller i?
kaffemand skrev den 21-10-2023 11:01:05

Jeg forstår bare ikke helt at du vil opbevare sand, i en skuffe med huller i?

 Små huller. Måske med et lille net henover.


Jeg kan alt - når det lykkes.
Der er også noget som hedder vådrumsmembran. Man smører det på væggen inden man lægger fliser på. 
Det er en slags gummi, som beskytter væggen mod vand. Jeg ved ikke hvor giftigt det er. 
DLG skrev den 21-10-2023 18:01:11

Der er også noget som hedder vådrumsmembran. Man smører det på væggen inden man lægger fliser på. 
Det er en slags gummi, som beskytter væggen mod vand. Jeg ved ikke hvor giftigt det er. 

 Prisen ender så med at blive på niveau med trailerplade

Jeg ku' godt ende med, at lave skufferne i tagfiner med kanter af tryklister, og beklæde med noget billigt (voks)dug.

Jeg kan alt - når det lykkes.
Hvorfor ikke bare trykkede brædder til det hele, inkl. bunden? Så undgår du at det hele delaminerer og limen slipper.

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 22-10-2023 22:31:37

Hvorfor ikke bare trykkede brædder til det hele, inkl. bunden? Så undgår du at det hele delaminerer og limen slipper.

 Ja, hvorfor egentligt ikke. Prisen kan i hvertfald konkurrere med plade. Og jeg kan samle brædderne med en løs fer eller fisk.


Jeg kan alt - når det lykkes.
Du kunne også overveje lærk, i stedet for imprægneret træ.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også