Nyt laminatgulv buler op

Halløj. 
Jeg har fornylig lagt et 8 mm laminatgulv fra Haro i mit hus. 
Efter ca 2 mdr. Oplever jeg at gulvet buler op under en dør ind til et kontor. Jeg har fjernet fodlister og skåret gulvet til langs væggen da der var et enkelt sted den gik imod, men det har desværre ikke løst problemet. Gulvet er gennemgående ind til værelset. 

Der står et stort og ret tungt skab inde på kontoret og min teori er at det måske forhindre gulvet i at arbejde. 
Der har ligeledes være 2 forskellige temperaturer på gulvvarmen, på kontoret og ud i stuen, kan det også medføre at problemet er opstået?

Jeg er lidt på bar bund, så ville høre om der er nogle kyndige herinde der måske har en løsning?

(Det kan være svært at se på billedet, men det er nr 1 og 2 bræt fra højre mod venstre som står op som en pyramide) 
Halløj.  Jeg har fornylig lagt et 8 mm laminatgulv... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan godt tænkes at gulvet udvider sig og trækker sig sammen forskelligt i de 2 rum, så der opstår spændingen mellem dem ( i døråbningen ) 
Det er nok billigst at prøve at fjerne det tunge skab på kontoret og se om problemet forsvinder. 
Hvis gulvet ikke kan udvide sig mod det tunge skab, så udvider det sig den anden vej og tager de planker som ligger i  døråbningen med.
Du har vel ikke sømmet fejelisten fast i gulvet? 
Nej der er ingen fejeliste på. Jeg har lavet en rille i døråbningen som har løst problemet på kontoret, men det er stadig et problem i køkken/allerum 
Har du haft gulvet liggende, den anbefalede tid i rummet, inden det blev monteret. (Akklimatisering )
Normalt min. 48 timer.

Vi prøver igen, i morgen --
Gulve vil arbejde forskelligt i de forskellige rum, og bule op på det svageste sted, dvs. ved døråbningerne.
Normalt står der i laminatgulvproducenternes læggevejledning, at der skal være afstand mellem gulv i de forskellige rum.

For et tilfældigt Haro gulv:
"Ved døråbninger skal der anvendes et egnet profilsystem, således at ekspansionsafstanden overholdes. Dette gælder også, hvis samme gulvtype skal lægges i det tilstødende rum."

Hvis man vil undgå afstanden mellem de enkelte gulvflader, skal man vælge et fuldlimet gulv.
je_ns skrev den 13-10-2023 15:48:24

Har du haft gulvet liggende, den anbefalede tid i rummet, inden det blev monteret. (Akklimatisering )
Normalt min. 48 timer.

Gulvet har lagt i en måned, men der har heller ikke været varme på i huset, fordi det blev renoveret. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis