Nyt laminatgulv buler op

Halløj. 
Jeg har fornylig lagt et 8 mm laminatgulv fra Haro i mit hus. 
Efter ca 2 mdr. Oplever jeg at gulvet buler op under en dør ind til et kontor. Jeg har fjernet fodlister og skåret gulvet til langs væggen da der var et enkelt sted den gik imod, men det har desværre ikke løst problemet. Gulvet er gennemgående ind til værelset. 

Der står et stort og ret tungt skab inde på kontoret og min teori er at det måske forhindre gulvet i at arbejde. 
Der har ligeledes være 2 forskellige temperaturer på gulvvarmen, på kontoret og ud i stuen, kan det også medføre at problemet er opstået?

Jeg er lidt på bar bund, så ville høre om der er nogle kyndige herinde der måske har en løsning?

(Det kan være svært at se på billedet, men det er nr 1 og 2 bræt fra højre mod venstre som står op som en pyramide) 
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan er gulvet bygget op?

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 12-10-2023 16:06:40

Hvordan er gulvet bygget op?

Det er et svømmende gulv

Joo, den er jeg med på, men hvordan er det bygget op, fra jord til overflade? Hvilke lag ligger der?

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 12-10-2023 18:08:16

Joo, den er jeg med på, men hvordan er det bygget op, fra jord til overflade? Hvilke lag ligger der?

I bunden er der singles, så 400 mm isolering og så 10 mm beton

Ålen skrev den 12-10-2023 23:09:53

Vel 100mm beton..

Er gulvet støbt for nyligt?

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Lyder og ser ud som om, at det er fordi laminaten har udvidet sig og rammer væggen. Så er der kun én vej at bevæge sig, og det er opad. Er du helt sikker på, at der er tilstrækkelig afstand til væggen alle steder nu?

Det kan være, at det tunge skab (hvis det står op ad væggen) gør, at gulvet ikke kan "glide tilbage". Måske er det en forsøg værd at flytte skabet ind på midten og håbe at det betyder at gulvet kan sætte sig igen.

Mvh. AllanE
Har du dampspærrefolie under gulvet? Det synes jeg ikke du har oplyst.

Elektronikteknikeren
je_ns skrev den 12-10-2023 23:44:37

Ålen skrev den 12-10-2023 23:09:53

Vel 100mm beton..

Er gulvet støbt for nyligt?

Ja 100 mm selvfølgelig 👍 Noget af gulvet er støbt for nylig. Men ikke ved det område hvor gulvet buler op. 

Gregeren skrev den 13-10-2023 09:31:47

Har du dampspærrefolie under gulvet? Det synes jeg ikke du har oplyst.

Ja der ligger dampspærre folie under gulvet. I hele huset 

AllanE skrev den 13-10-2023 09:13:42

Lyder og ser ud som om, at det er fordi laminaten har udvidet sig og rammer væggen. Så er der kun én vej at bevæge sig, og det er opad. Er du helt sikker på, at der er tilstrækkelig afstand til væggen alle steder nu?

Det kan være, at det tunge skab (hvis det står op ad væggen) gør, at gulvet ikke kan "glide tilbage". Måske er det en forsøg værd at flytte skabet ind på midten og håbe at det betyder at gulvet kan sætte sig igen.

Jeg har haft listen af i den række hvor det buler op, og der er gulvet blevet skåret til, men det løste ikke problemet. Jeg har nu lavet en rille langs døren for at adskille det, og det løste problemer inde på værelset, men desværre ikke ud til køkken/allerum. Jeg tror desværre jeg bliver nødt til at gøre det i alle døråbninger i huset. Men jeg er ikke sikker. Jeg har stilt noget tungt der hvor det buler op og så sat gulvvarmen på ens temperatur i alle rum, og så håber jeg at det lægger sig igen 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis