Flise gulv er varmt mens træ gulv er koldt?

Som titlen skriver så er midt flise gulv ude i badeværelset varmt hvor gulvet ude i stuen/gangen koldt som er trægulv

Badeværelset har gulvvarme men ifølge termostaten burde den være slukket. 

Jeg kan ikke helt gennemskue om fliser bliver varmet op af gulvvarmen grundet en en defekt termostat,  eller om det skyldes noget med at fliserne holder bedre på varmen?

Er der en måde hvorpå jeg kan se om varme bliver leaket? En måler jeg kan læse på? 

Vi har fjernvarme. 
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Opdagede er termostaten var forbundet til shunt,  kan det være den som forhindre den i at blive koldere? 
Du kan undlade at bruge varm vand, og lukke for andre radiatorer. Når det har stået på 15 - 30 minutter så skulle fjernvarme måler gerne gå helt i stå. Ellers går der jo lidt varme ud i badeværelses gulv.
Når du skriver shunt så er det en betegnelse om flere forskellige ting, så et billede af denne kunne hjælpe meget på vores indsigt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det er sådan en som er forbundet til termostaten
Det må andre så komme med de vise ord om. Den type har jeg aldrig set. 

Der må være noget galt med termostaten -  jeg har lukket for varmen og kan se at gulvet er blevet koldere. 
at det tog 3 dage, er mig lidt en gåde -  men det må være konklussionen. 
Annonce
Hvor lang tid det tager inden det føles koldt i rummet er afhængig af hvor meget beton der bliver varmet op. Hvis du lukker helt for termostaten, er det meget normalt at det tager en dag eller to, inden gulvet føles koldt. Jeg tror ikke at der er noget galt.

Jeg ved heller ikke hvad det er for en dims du viser billede af. Det undrer mig at du kalder det en shunt. Er det ikke en fjernføler, der er forbundet til termostaten med et tyndt kobberrør.
Den har været slukket hele sommeren - og dengang tænkte jeg det skyldtes vejret. 
Men efter have slukket for varmen er rimelig sikker på at det skyldes termostaten. 

grunden til at jeg kalder det en shunt er fordi det er den her jeg har 
https://www.sparpaavvs.dk/produkt/termostat-til-roth-shunte/?gclid=Cj0KCQjwj5mpBhDJARIsAOVjBdpL8ntfZ1TetGBdu_vexDRgaXep66mXX728O2Je2gIHGuNZYsmAmxIaAq0xEALw_wcB
OK det er så fjernføler til termostat som er den du stiller temperaturen på. 

Så det det den sOM er defekt? 
Ja men fjernføler er en fast del af den type termostat. 

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis