Flise gulv er varmt mens træ gulv er koldt?

Som titlen skriver så er midt flise gulv ude i badeværelset varmt hvor gulvet ude i stuen/gangen koldt som er trægulv

Badeværelset har gulvvarme men ifølge termostaten burde den være slukket. 

Jeg kan ikke helt gennemskue om fliser bliver varmet op af gulvvarmen grundet en en defekt termostat,  eller om det skyldes noget med at fliserne holder bedre på varmen?

Er der en måde hvorpå jeg kan se om varme bliver leaket? En måler jeg kan læse på? 

Vi har fjernvarme. 
Som titlen skriver så er midt flise gulv ude i... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Termostat og fjernføler hænger sammen, så hvis du vil udskifte noget så er det begge på en gang.
Jeg kan dog ikke forstå at du mener at den er defekt.

Prøv at stille den på en lav værdi - ikke helt lukket. Tjek at gulvet bliver koldt i løbet af nogle dage.
Stil den på en høj værdi - ikke helt åben.  Tjek at gulvet bliver varmt i løbet af en halv dag. Hvis det virker er termostaten højest sandsynlig okay.

Indstillingen af termostaten vil tage lang tid. Et ganske lille nyk og du skal vente mindst en dag inden du justere op, og flere dage inden du justerer ned. Når du har justeret den rigtigt ind, bør du ikke justere mere på den. Heller ikke om sommeren. Hvis den er justeret rigtigt ind, er det ikke nødvendigt at lukke om sommeren, da termostaten selv lukker.

Den har været på samme indstilling siden sommeren og har først bemærket det nu her.
Efter have lukket for varmen,  bemærkede jeg hvor kold den burde være. 
Så står termostaten nok for højt.
Når den står på 0/is? 
Hvis der kommer varme igennem, når den er helt lukket er problemet nok nærmere ventilen end termostaten.
Annonce
Jeg har taget termostaten og trykket lidt på ventilen.. 
Jeg kunne gøre det med fingeren så slog lidt på den også kunne jeg med skruetrækker skaftet. 
Nu må vi om det har løst problemet
Det kan være det her er dumt spørgsmål, men hvis ventilen havde sat sig fast ville den ikke have forhindret termostaten i at dreje den ene eller anden vej?? 
Kiddi skrev den 20-10-2023 15:52:51

Det kan være det her er dumt spørgsmål, men hvis ventilen havde sat sig fast ville den ikke have forhindret termostaten i at dreje den ene eller anden vej?? 
Det kan ikke nødvendigvis mærkes på termostaten.

Men ventilen kan trykkes ned, men det er stadig varmt.. Er der så noget galt med termostaten? 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis