Mangler varme på radiator (Tasso 20ms oliefyr 2003)

Jeg har problemer med at få varme frem i vores radiatorer, der kommer kun lun varme, selv om alle termostater står på 5 og de er taget af og har trykket nålen ind/ud uden noget resultat, der er olie, cirkulationspumpen køre fint, kan høre forskel når man ændre fra trin 1 til 3, der er 2,5 bart tryk på vandet. 
har luftet radiatoren ud og der kommer rent vand, dog kun koldt.. 

Der sidder em fordelerventil der bruges til at lukke for radiator om sommer den er også prøvet at køre op og ned flere gange. der er varme på begge sidder af den.er dog ikke sikker på om den skal op eller ned for at åbne, dog er begge vejer afprøvet uden resultat

Så er der forslag til hvad der kunne være galt og evt en løsning ??

Hauritz
Jeg har problemer med at få varme frem i vores... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er den fjederpåvirket? kan du trykke den i bund og så springer den ud igen? hvis ja, så prøv at motionere den, til den kører glidene. Eventuelt tjek i håndtaget og der er noget der hænger

it is better to burn out than to fade away
Ja den er fjeder påvirket og den køre fint op og ned uden problemer, men udfordringer er at jeg ikke ved hvad der er inden i ventilen så man kan forstå hvad der evt hænger/sidder fast. Kan ikke finde en tegning så man kunne se et tværsnit. 

Hauritz
Jeg kender den heller ikke, men er det ikke bare at tvinge den i en stilling og se hvad den laver?

it is better to burn out than to fade away
Fejlen er fundet og løst, det var de to slanger der kommer fra kedlen, de var tilstoppet, efter de er blevet skyllet igennem så er der dejlig varme på igen.. tak for svar fra alle.. 

Hauritz
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis