Mangler varme på radiator (Tasso 20ms oliefyr 2003)

Jeg har problemer med at få varme frem i vores radiatorer, der kommer kun lun varme, selv om alle termostater står på 5 og de er taget af og har trykket nålen ind/ud uden noget resultat, der er olie, cirkulationspumpen køre fint, kan høre forskel når man ændre fra trin 1 til 3, der er 2,5 bart tryk på vandet. 
har luftet radiatoren ud og der kommer rent vand, dog kun koldt.. 

Der sidder em fordelerventil der bruges til at lukke for radiator om sommer den er også prøvet at køre op og ned flere gange. der er varme på begge sidder af den.er dog ikke sikker på om den skal op eller ned for at åbne, dog er begge vejer afprøvet uden resultat

Så er der forslag til hvad der kunne være galt og evt en løsning ??

Hauritz
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan prøve at tage termostaten af og skrue den del med nålen (kaldet pakdåsen) ud. Tag en stump genstand og masser membranen inde bag ved. Hvis der nu kommer varme, er fordelerventilen indstillet vinter. Ellers må du ændre stillingen på ventilen.

fase
Takker jeg prøver. 

Hauritz
Ellers prøv at lukke for alle radiator undtagen en, som skal være helt åben.
Bliver den varm?
Prøver når jeg kommer hjem i aften. Tak

Hauritz
Har nu prøvet at lukke for alle radiatorer, der kommer ikke varme på den, jeg vil det er fordeler ventilen der hænger. Skulle der være nogen der har en tegning af den indefra så man kan se hvordan det stempel der lukker og åbner ser ud. 

Hauritz
Annonce
Ventil

Hauritz
Tænker at det er en 3 vejs ventil du har på billedet og det er sikker ventilen til varmtvands priotering. Det hænder at de hænger efter at de har stået fast til varmt vand og derfor kommer der ikke varmt vand til dine radiatorerne. det er noget tid siden, men den laver vist varme, når du piller den af. den skal motioneres og nok skiftes i nær fremtid.   

it is better to burn out than to fade away
Tak. Det er rigtigt det er en 3 vejs ventil, og jeg formoder også det er den der hænger ved du om den skal være oppe eller nede i ventilen/stiftet.. for at der kommer til radiatoren..    

Hauritz
Hauritz skrev den 05-10-2023 20:35:48

Tak. Det er rigtigt det er en 3 vejs ventil, og jeg formoder også det er den der hænger ved du om den skal være oppe eller nede i ventilen/stiftet.. for at der kommer til radiatoren..    

Så vidt jeg husker,  er den sat til varmt vand, hvis den er ude. Prøv at trykke den i bund, og hvis du kan, prøv at se hvad den gør

it is better to burn out than to fade away
Tak. Den har været afmontering helt natten,  der kom lidt varme på gulvet ved fyret, inden afmontering,   nu ingenting. Så den skal ikke være oppe stifteren. 

Hauritz
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis