Plæneklipper Texas Razor 5180 drivrem

Hej
Er der nogen som har en Texas Razor 5180 plæneklipper fra ca. 2015-2017, som ved hvordan drivremmen skal monteres omkring de forskellige hjul. Evt. et billede måske.
Jeg synes, at remmen sidder MEGET løst ved alt andet end den mest stramme indstilling og mener ellers umiddelbart, at den sidder rigtigt og er den rigtige type 9.5x787
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender ikke maskinen ...
Det er altid den flade top af kileremmen, der skal køre imod strammerullerne ( når strammerullerne også er flade)
Så tror remmen skal ned om den sidste skive også.


Vi prøver igen, i morgen --
Det er den rigtige rem du har fundet, så det er bare et spørgsmål om hvordan den skal sidde.
prøv de to muligheder her. (tror mest på den sidste)

Ellers prøv at skriv til Texas, de må jo have et billede af hvordan remmen skal sidde...



Vi prøver igen, i morgen --
Texas mener, at den første er rigtig, men tvivler lidt, da den jo ikke burde sidde helt løst ved nogen hastigheder.
De siger, at jeg skal kontake et værksted og få det løst. Tænker dog ikke det burde være nødvendigt.
Jeg er lidt i tvivl om den sidste løsning, da de små lejer under remmen i bunden ca. midtpå så ikke ville have nogen effekt.
Det var da en usædvanlig dårlig service at Texas, at de ikke kunne levere et billede af hvordan remmen skal sidde.

Havde ikke lige set de ruller i bunden..

Hvis man montere remmen som markeret med blåt, kan fjederen på strammerulle armen vel ikke stramme remmen op?

Hvis remmen sidder som markeret med rødt, er remmen  stram?


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Kikker man reservedelstegningen, ser det faktisk ud til den skal sidde sådan her, selv om bunden af remmen kommer til at køre på den ene strammerulle.

Sådan som du har den her, har du prøvet at køre med den sådan ?



Vi prøver igen, i morgen --
Ja har prøvet. Den kan godt køre, men den er ikke rigtig stram og kan godt slippe ind imellem. Det er ved mest stramme indstilling. Ved andre hastigheder bliver den kun løsere og løsere indtil den er så løs som på det ene billede.
Jeg har endda sat nye fjedre i (38 og 34 på tegning)
Jeg monterer den som reservedelstegningen viser. Der vil den så kun være stram ved hastighed 4.
Den kan umiddelbart godt komme omvendt over strammehjulene (billede), men så er den kun stram ved hastighed 1.
Det kunne have været dejligt, at se mekanismen på en maskine magen til, da det virker lidt mærkeligt.

Virker fjederen så den strammer remmen, nå det er som på det sidste billede?
Det skulle jo gerne være sådan at fjederen holder remmen stram, ved alle hastigheder..


Vi prøver igen, i morgen --
På det første billede vil fjederen stramme når kabel er helt løst. På det sidste billede strammer man faktisk remmen ved at stramme kabel. Derfor har fjeder vel egentlig ikke den store virkning på remmen her og dur nok ikke.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis