Plæneklipper Texas Razor 5180 drivrem

Hej
Er der nogen som har en Texas Razor 5180 plæneklipper fra ca. 2015-2017, som ved hvordan drivremmen skal monteres omkring de forskellige hjul. Evt. et billede måske.
Jeg synes, at remmen sidder MEGET løst ved alt andet end den mest stramme indstilling og mener ellers umiddelbart, at den sidder rigtigt og er den rigtige type 9.5x787
Hej Er der nogen som har en Texas Razor 5180... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så den skal sidde sådan her for at fjedren virker ?
Det er ligesom på reservedelstegningen så.
Sidder fjederen det rigtige sted, måske den skal flyttes, så den trækkes længere ud?


Vi prøver igen, i morgen --
Umiddelbart ja.
Fjederen ser ud til, at sidde de rigtige steder i en slids og et hul. Jeg udskiftede med en ny fjeder i sidste uge, men ingen forskel.
Det ender med, at jeg bare må køre  med den mest stramme indstilling og så ikke skifte hastighed. Det ærgrer mig bare, ikke at vide, om alt sidder som det skal.
Har du tjekket remlængden med den gamle rem? Noget tyder på at remmen er for lang. Nogle gange kan der godt gå lidt kuk i reservedelslister, så der kan være fejl.

Søren O
Ja har tjekket, men den gamle rem var jo også helt smadret.
Det er dog samme reservedelsunmmer og længde på alle Razor 5180 modeller, men  ja tanken om for lang rem har også strejfet mig.
Kørte klipperen som som den skulle med den gamle rem?

Søren O
Den har aldrig kørt rigtig. Jeg købte klipperen brugt, og selvtræk virkede ikke dengang. Jeg kan ikke helt huske, om remmen var helt væk eller blot ødelagt. Jeg købte en ny original rem, som dog ikke virkede længe. Den var helt slidt i stykker, da jeg åbnede skjoldet tidligere i år. Det skal siges, at beslag til fastgørelse af gear var knækket, så det kunne være årsag til noget af det.
Dog bør rem jo stadig ikke være så løs være nogen hastighed.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis