Ah, nu forstår jeg. Da jeg var oppe på loftsrummet kan jeg huske at der ihvertfald var noget under taget - jeg tror det er det der hedder undertag og jeg husker det tydeligt, fordi det er første gang jeg har set en ventilations-rist i sådan et undertag. Nu er jeg ikke så god til bygninger, så nu ved jeg selvfølgeligt ikke om det undertag er ført hele vejen ned til 1.sal, fordi da vi åbnede lemmen til skunken så jeg mest vandrør til gulv-varmen og lidt isolering, men jeg bemærkede ikke hvad der var på ydervæggen og det var lidt mørkt, jeg burde have taget et billede... Men altså, okay - så enten tilgår man skunken indefra og skal reparere det man ødelægger ved at komme til - eller måske udfra, ja, det kan jeg godt se med et stillads til 1. sal... Okay, godt forslag, tak!
Skunk-højden som set fra 1. sal er iøvrigt nogenlunde ligesom på det første billede her:
BOLIUS_SKUNK_BILLEDE - men der er kun 1 lille lem (ca. 30x40 cm) på 1.sal til gulv-varme rørene og vistnok ventiler til at lukke af - og alt andet er lukket af, dvs. i byggeriet er det ikke meningen at man skal opbevare noget i skunken og det er nok fordi det er bygget i 2010 og så er der sikkert isolering i (der var ihvertfald lidt/noget såvidt jeg husker)...
Uanset hvad kan jeg godt se at det er et stort arbejde - men hvis jeg gider bruge de timer det kræver og køber lidt professionel hjælp og har råd til materiale + håndværker til de svære ting og indregulering af en professionel, tror jeg sagtens det kan lade sig gøre... Jeg giver et bud på boligen og så må vi se, måske spørger jeg til sommer om nogen småting eller viser billeder, hvis jeg får boligen og beslutter at jeg vil begynde på projektet