Skruer der har spidsen udad

Hej, jeg er ved at tage nogle indbyggede hylde/reolsystem ned. Der stikker nu en del skruer ud af væggene, med spidsen udad, idet de er skruet ind i brædderne fra bagsiden(!), og de brædder efterfølgende er sat fast op ad væggen. Så man kan altså ikke bare tage en skruetrækker, som man normalt ville gøre. Til gengæld kan man stikke sig på skruerne :)

Hvordan får jeg fjernet de skruer, eller fået gjort dem så korte, at de ikke kan ses og mærkes? Jeg overvejer at save dem over helt nede ved det bræt de sidder i, så tage boremaskinen med et metalbor og køre dem et par millimeter ned i træet, og så fylde hullet med noget lak eller evt. sætte en plastickappe over.

Men jeg kunne godt forestille mig, at der var en bedre måde, for mine idéer plejer ikke at være så gode ;) Håber nogen har en god idé 
Mange tak
Hej, jeg er ved at tage nogle indbyggede hylde... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jenshøj skrev den 27-09-2023 09:41:57

Er der plads bag ved skruen, så den kan skrues bag ud?
I så fald, så spænd en skruemaskine fast direkte på skruen. Så kan du let skrue den baglæns.
Når den så kun stikke 1 cm ud, er du ude på den del af skruen, hvor den er tyndere og der ikke er ret meget gevind. Så kan du nok banke den ud det sidste stykke.

Fra trådstarter: “Der stikker nu en del skruer ud af væggene, med spidsen udad, idet de er skruet ind i brædderne fra bagsiden(!), og de brædder efterfølgende er sat fast op ad væggen. Så man kan altså ikke bare tage en skruetrækker, som man normalt ville gøre”

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 27-09-2023 18:35:48

jenshøj skrev den 27-09-2023 09:41:57

Er der plads bag ved skruen, så den kan skrues bag ud?
I så fald, så spænd en skruemaskine fast direkte på skruen. Så kan du let skrue den baglæns.
Når den så kun stikke 1 cm ud, er du ude på den del af skruen, hvor den er tyndere og der ikke er ret meget gevind. Så kan du nok banke den ud det sidste stykke.

Fra trådstarter: “Der stikker nu en del skruer ud af væggene, med spidsen udad, idet de er skruet ind i brædderne fra bagsiden(!), og de brædder efterfølgende er sat fast op ad væggen. Så man kan altså ikke bare tage en skruetrækker, som man normalt ville gøre”

Præcis. Der er derfor jeg foreslår at skue skruen bag ud, hvis der er plads bag skruen, hvilket billedet godt kunne tyde på.
Hvis der er plads bagved, så kunne man også tage en tang (papegøjetang / polygriptang) og dreje skruerne ud med den. Evt kunne man save skruerne over på midten med en nedstryger, og med lidt snilde skære en lige kærv, som en almindelig, flad skruetrækker kan få fat i.

Hellere leje end at bo på gaden.
Som jeg forstår trådstarters 1ste “Så man kan altså ikke bare tage en skruetrækker, som man normalt ville gøre” kan man ikke komme til kerven.

JohnLarsen skrev den 27-09-2023 19:17:48

Som jeg forstår trådstarters 1ste “Så man kan altså ikke bare tage en skruetrækker, som man normalt ville gøre” kan man ikke komme til kerven.

Derfor spændes skruemaskinen direkte på den del af skruen, som stikker ud. Så kan den skrues næsten helt tilbage, og bankes det sidste stykke.

Annonce
jenshøj skrev den 27-09-2023 19:22:57

Derfor spændes skruemaskinen direkte på den del af skruen, som stikker ud. Så kan den skrues næsten helt tilbage, og bankes det sidste stykke.

Det er et rigtigt godt tip, men personligt ville jeg ikke gøre det med min skruemaskine af frygt for at der kom hakker / mærker i patronen.

Hellere leje end at bo på gaden.
Kolding75 skrev den 28-09-2023 10:42:34

jenshøj skrev den 27-09-2023 19:22:57

Det er et rigtigt godt tip, men personligt ville jeg ikke gøre det med min skruemaskine af frygt for at der kom hakker / mærker i patronen.

Du kan jo gøre det samme med en papegøjetang, det er blot langsommere.

Tricket med borepatronen på skruen virker rigtig godt, det har jeg benyttet mig af mange gange.
Det efterlader ikke hakker i kæberne, da kæberne er meget hårdere end skruen, som er relativt blød.

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også