Skruer der har spidsen udad

Hej, jeg er ved at tage nogle indbyggede hylde/reolsystem ned. Der stikker nu en del skruer ud af væggene, med spidsen udad, idet de er skruet ind i brædderne fra bagsiden(!), og de brædder efterfølgende er sat fast op ad væggen. Så man kan altså ikke bare tage en skruetrækker, som man normalt ville gøre. Til gengæld kan man stikke sig på skruerne :)

Hvordan får jeg fjernet de skruer, eller fået gjort dem så korte, at de ikke kan ses og mærkes? Jeg overvejer at save dem over helt nede ved det bræt de sidder i, så tage boremaskinen med et metalbor og køre dem et par millimeter ned i træet, og så fylde hullet med noget lak eller evt. sætte en plastickappe over.

Men jeg kunne godt forestille mig, at der var en bedre måde, for mine idéer plejer ikke at være så gode ;) Håber nogen har en god idé 
Mange tak
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min fantasi rækker ikke helt.
Kan du ikke tage et foto, så man kan se, hvorledes det ser ud.

Kurt B. Andersen
Klart, der er et billede her 
Kan nok blive svære at save over, skruer er ofte ret hårde i det, men du kan da børe forsøget, ellers kan en vinkelsliber kan hurtigt snitte dem af.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg ville nok forsøge med en vinkelsliber og få skåret/slebet så tæt på træet som muligt. Herefter ville jeg nok prøve om ikke, man med en dorn kan slå skruerne bagud, så de lige kan blive dykket bare en mm ind i træet.
Hvis det kan lade sig gøre, ville jeg nok afslutte med noget voks i en farve, som ligner. 
Man kan købe nogle reparationssæt med voks i div farver og med en lille varmefidus til at gøre voksen flydende. Den tørrer hurtigt, hvorefter man kan skære det overskydende af.
Har i sin tid købt et sæt i Aldi, men det var noget tilbudsvare. Vil tro, at man kan købe noget hos forhandlere af gulv, eller måske i byggemarkeder.

Kurt B. Andersen
Vinkelsliber og dorn som nævnt af kurta, med det forbehold at hvis det er skruer der kan ruste, så ville jeg om muligt forsøge at banke dem længere bagud. Hvis ‘bagud’ tillader det.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
Aldrig vinkelsliber indendørs i et fint rum. Varme gnister ødelægger. Prøv at save skruen lidt mere end halvt over et par milimeter uden for træet. Derefter drejes skruen nogle omgange tilbage, så savsporet drejes nogle milimeter ind i træet. Herefter knækkes skruen.

Søren O
Jeg ville sætte et par stykker malertape rundt om og brug en multicutter med metalklinge. Bagefter prøve med en dorn om den kan slås lidt ind og så lidt plastik træ i.

Med venlig hilsen!

K A
Er der plads bag ved skruen, så den kan skrues bag ud?
I så fald, så spænd en skruemaskine fast direkte på skruen. Så kan du let skrue den baglæns.
Når den så kun stikke 1 cm ud, er du ude på den del af skruen, hvor den er tyndere og der ikke er ret meget gevind. Så kan du nok banke den ud det sidste stykke.
Multicutter er også mit svar. Med tape på træværket, kan man gøre det uden at der kommer mærker. Det eneste negativer er at muticutter klinger til metal, holder ikke længe. De er dyre i drift.
Hej og tak for de mange gode svar! Jeg prøver.... 
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også