Forsatsvæg - hvor lagt ned?

Jeg vil lave en lydisolerende forsatsvæg mellem soverum og bryggers (hvor rør suser engang imellem - og jeg er lidt lydfølsom).

Jeg havde tænkt at skære hhv træloft og click gulv over så lyden ikke vandrer. Og så stålskellet med skum mod de fire sider. Isoleret, fuget, 2 lag gips. Så er der også plads til indbyggende sengelamper. 

Men gulvet. Der ligger strøer, spån og gulv. Jeg tænkte at sætte på spån. Blev nu i tvivl om det er korrekt? Inden for 5-10 år skiftes det knirkende gulv. 
Jeg vil lave en lydisolerende forsatsvæg mellem... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
kovas skrev den 27-09-2023 19:51:17

Det er helt sikkert at den kan være stille. Vi har også pillefyr og på vores vvb sidder en termostatregulering på fremløbet. Som føler inde i tanken når den åbner eller på hvilket tidspunkt som helst så kan man ikke høre noget som helst. Her i sommer hvor vi har kørt på el kan man høre den summer når den varmer.

Vildt. Vi har gået og været irriteret over larmen. 

Hos os sidder fjvr termostat efter vvb så på returløbet. Den pumpe, der sender varmt vand fra pilleovnens vandgris (som er ovn, ikke fyr - sidder inde i huset), kører med 2 bar. Det kan jeg se på displayet.

Men eneste jeg kan justere på er m/s vandflow. Relationen herimellem kan jeg ikke lure. Eller om det er der, jeg skal skrue.

I mit næste liv skal jeg være vvser
Jeg  er lidt usikker på hvad du mener med at pumpen køre med 2bar. jeg tvivler på at en alm cirk pumpe kan lave 2 bar. Er det ikke anlægstrykket du mener? m/s vandflow  er det meter i sekundet? det giver ikke mening for mig. forstår jeg heller ikke . Vi har siden og osse før vi fik pillefyr brugt grundfoss auto adpt pumper og de styre jo flowet efter forbruget. Feks kan man tydeligt se at når fruen har været i bad om morgenen so stiger watforbruget fra 2w til 6-7w fordi ventilen ind i vvb  åbner sig. Men man kan intet høre fra vvb.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 27-09-2023 20:16:26

Jeg  er lidt usikker på hvad du mener med at pumpen køre med 2bar. jeg tvivler på at en alm cirk pumpe kan lave 2 bar. Er det ikke anlægstrykket du mener? m/s vandflow  er det meter i sekundet? det giver ikke mening for mig. forstår jeg heller ikke . Vi har siden og osse før vi fik pillefyr brugt grundfoss auto adpt pumper og de styre jo flowet efter forbruget. Feks kan man tydeligt se at når fruen har været i bad om morgenen so stiger watforbruget fra 2w til 6-7w fordi ventilen ind i vvb  åbner sig. Men man kan intet høre fra vvb.

Jeg tager lige et par billeder. Tror det forklarer bedre end jeg selv kan 😅

Det er de to ting jeg kan se. Lige nu er den tavs og slukket og 1.1b. Og 0 m/s. Når i drift står de på hhv 2 og 1.9.

Jeg kan ikke indstille bar, kun m/s. 
Kan du ikke se hvad instruktionsbogen til ovnen siger.
m/s siger ikke rigtigt noget “fornuftigt”. Det kunne være m3/s, men 1,9 m3/s lyder også helt forkert. Skulle det være noget må det være liter/minut.
En trykforøgelse fra 1,1 bar til 1,9 bar er normalt alt for meget. Det kan en almindelig cirkulationspumpe ikke præstere. De normale pumper kan lave et differenstryk på op til 0,4 bar og nogle få 0,6 bar.

Søren O
Annonce
Søren O skrev den 27-09-2023 23:43:27

Kan du ikke se hvad instruktionsbogen til ovnen siger.
m/s siger ikke rigtigt noget “fornuftigt”. Det kunne være m3/s, men 1,9 m3/s lyder også helt forkert. Skulle det være noget må det være liter/minut.
En trykforøgelse fra 1,1 bar til 1,9 bar er normalt alt for meget. Det kan en almindelig cirkulationspumpe ikke præstere. De normale pumper kan lave et differenstryk på op til 0,4 bar og nogle få 0,6 bar.

Manualen siger ikke noget om indstillingerne til det, desværre. Men jeg kan vel prøve at sætte flowet ned, eller er trial and error dumt?

Nå, men den indstiling er låst også. Så jeg skal skaffe en kode først, hvordan end jeg gør det
Det billede siger intet om pumpen. Som jeg ser det så er det en luftmængdemåler l/m , så blæserhastighed ,røgtemt og snegl. Den der 1,1 b kan jeg ikke lige regne ud. Men der må sidde en pumpe et sted. Den vil vi gerne se.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
S19 i brugsvejledningen er der en forklaring på billedet. 1,1b er anlægstrykket, og styres af hvor meget vand der påfyldes. Hvis lukket ekspansion ellers er det højden til åben ekspansion.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også