Gulvvarme med isolering

Hej Lav Det Selv

Hustruen og jeg har netop købt et hus, hvor der er elradiatorer. Dette vil i længden blive rigtig dyrt, og vi vil derfor gerne have noget mere fremtidssikret. Vi tænker derfor på at installere en luft til vand varmepumpe.

Problemet er jo, at der hverken er radiatorer eller gulvvarme. Jeg har hørt, at gulvvarme er bedre med varmepumpe, grundet den lavere fremløbstemperatur. Derfor har vi i første omgang tænkt at lave gulvvarme.

På nuværende tidspunkt ligger der under gulvet i det meste af huset 100 mm. isolering og i stue og et værelse 150 mm. isolering. Spørgsmålet er, om dette vil være tilstrækkeligt i forhold til gulvvarme. Da indervæggene står på gulvet er vi blevet frarådet brække gulvet op. Under isoleringen ligger 100 mm. beton og 200 mm. singels sten.

I stedet kan man lægge gulvvarmeslangerne i plader, hvor gulvet godt nok vil blive hævet et par centimeter, men tilgengæld vil det være meget nemmere og jeg tænker også meget billigere. Fordelen vil også være, at der hurtigere vil blive varmt, da betonen ikke først skal varme op (varmen forsvindet også hurtigt igen, når man slukker).

Mange siger dog, at dette ikke er den rigtige måde, at gøre det på. Har nogen erfaring i forhold til, om det er værd at spare de penge i forhold til at få slangerne lagt ned i fundamentet. Herudover om der er tilstrækkeligt med isolering til at det reelt kan betale sig uden for meget varmespild.

Hilsen
Cozco

Hej Lav Det Selv Hustruen og jeg har netop købt... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hej Lyhne & Cozco
I er velkommen til at kontakte mig på 42.315739

Bh....dan-49
Jeg synes bare at det er mærkeligt at nummeret ikke kan søges frem. Hvis man vil sælge noget så er det vel smart at man kan se hvem det er man ringer til. Hvis man søger på google så kommer man til en koordinat for en camping på corsika.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Kovas, fjern punktum i nummeret så kommer der skam noget frem
SimonLom18 skrev den 22-10-2023 18:03:17

Kovas, fjern punktum i nummeret så kommer der skam noget frem
ikke på krak eller google.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
På google kommer der i hvert fald frem. Noget der hedder dan water eller i den retning
Annonce
hej kovas-simonLom18 m.fl.

BEKLAGER dårlig vane med det punktum; men med google skulle der gerne være
gevinst.
har lavet og har patent på produktet siden 2008.

Bh....dan-49
hej Cozco
ved ikke om du interesseret i mit indlæg, derfor vedlade jeg mit tlf. nr 42315739 (beklager det med punktum i tlf. nr., det er en dårlig vane jeg har); men jeg tror omtalte gulvvarme system vil være interessant for jer, derfor de andre tlf. nr.
det er personer der vil kunnne fortælle om systemet og selv har det installeret.

Bh....dan-49
Jeg synes det tangerer reklame Dan....

Jeg undrer mig faktisk over, at der ikke er en beskrivelse af systemet, på din hjemmeside, kan du ikke sende en personlig besked,  til mig, med link til noget materiale om dit system?

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Tak. Jeg har faktisk fundet siden.. Men der er ingen dokumentation for noget, jeg kan i hvert fald ikke finde noget.
Hvordan adskiller det sig fra andre tynde løsninger? Der vil vel være et markant varmetab, da løsningen jo ikke isolerer nedad.. eller misforstår jeg noget?

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis