Weber grill - lav varme

Vores Webergrill giver kun svag varme og det er svært at give kødet en hård brænding. Det ser ud til at de små blå flammer på 3-4 mm er for svage - selv når der er skruet helt op for grillen.

Er der en måde at øge mængden af gas - så grillen kan blive mere varm.

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Superdiy
Superdiy
678 4200
Den weber kan blive varm nok til at lave dine bøffer til kul.
Der er ikke ret mange fejlmulighedder.

Er der gas på flasken og sidder regulatoren rigtig på, er det en ny trykregulator du skal have fat i.

Selvbygger med stort S. 
Thomas_Mygind
Thomas_Mygind Trådstarter
394 2880
Risten og hullerne i gasfordeleren er rensen for nylig - det hjalp lidt - men hovedproblemet er for lidt gasflow - for lidt gas.
HrT
HrT
696 3400
Det er den lille model, ikke? Havde samme problem selv. Købte en anden. Uanset hjalp det at rense hullerne i den arm, hvor gassen flammes fra. De små huller har det med at stoppe til
Kristal
Kristal
16 Esbjerg
Jeg synes det hjælper rigtig meget at have gasflasken stående ved stuetemperatur, specielt her i de kolde måneder. Prøv engang om det ikke virker.

Med venlig hilsen!

K A
JohnLarsen
JohnLarsen
1593 3500
Kristal skrev den 20-09-2023 13:46:41

Jeg synes det hjælper rigtig meget at have gasflasken stående ved stuetemperatur, specielt her i de kolde måneder. Prøv engang om det ikke virker.

Det giver da god mening.

Eller hvad med 5-10 stk fyrfadslys under gasflasken(det kræver at det er en metalflsske)🤣

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Kristal
Kristal
16 Esbjerg
JohnLarsen skrev den 20-09-2023 14:13:37

Eller hvad med 5-10 stk fyrfadslys under gasflasken(det kræver at det er en metalflsske)🤣

Du tænker at grille grillen så grillen kan grille? Ahh...

Men kold gas har jo mindre tryk en varm gas, derfor står min inde indtil jeg skal bruge den. Så hvis det er tryk der mangler, er det nok fordi den er for kold, eller at det blæser ind i grillen fra en vinkel der ikke lige er optimal for den. 

Med venlig hilsen!

K A
JohnLarsen
JohnLarsen
1593 3500
Kristal skrev den 20-09-2023 14:36:16

JohnLarsen skrev den 20-09-2023 14:13:37

Du tænker at grille grillen så grillen kan grille? Ahh...

Men kold gas har jo mindre tryk en varm gas, derfor står min inde indtil jeg skal bruge den. Så hvis det er tryk der mangler, er det nok fordi den er for kold, eller at det blæser ind i grillen fra en vinkel der ikke lige er optimal for den. 

Næh, jeg tænkte at grille flasken så grillen kunne grille😇

Nu ved jeg jo ikke hvor det inde er, hvor du opbevarer flasken. Og jeg ønsker ikke at male en vis herre på væggen. Men hvis det inde er i boligen ville jeg måske, aht til evt. brand, enten opbevare den ude det meste af tiden, eller sætte en advarsel op et passende sted. Men nu er jeg også, sommetider, en forsigtigper.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Thomas_Mygind
Thomas_Mygind Trådstarter
394 2880
Kan man skille en gas-regulator ad og øge trykket ?
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også