Cirkulationspumpr starter ikke.

kovas
kovas
3715 9670
Hej til Jeg
Et enkelt spørgsmål: Kan men få en cirkulationspumpe i gang igen her efter sommeren? Uden at tappe vand af anlægget,

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin
S. Fabrin
16045 4400
Ja, hvis du har en pumpe med et forkromet endeskjold med en stor kærvskrue. så skruer du skruen ud og drejer skruen rundt, så så akslen går løs. Tænd for pumpen og se/hør om den kører ellers sætter du skruetrækkeren på igen.

fase
kovas
kovas Trådstarter
3715 9670
Hej Fabrin Tak for svar. det er jo mange år siden at den slags pumper ud gik . Der kan ikke være mange tilbage. Det er  grundfoss en auto adpt som er 11 år gammel.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
S. Fabrin
S. Fabrin
16045 4400
Kovas, jeg var jo nødt til at gætte, for det var svært at se pumpen på billedet.     

fase
kovas
kovas Trådstarter
3715 9670
Fabrin ja du har jo et svagt punkt med hensyn til billeder. Du kunne nok ha regnet ud at det ikke er en sådan gammel pumpe det drejer sig om. Men jeg finder det ofte unødvendig at indsætte et billede i forbindelse med et spørgsmål hvor det fore kommer mig ret ligegyldigt. Det er jo heller ikke forbudt at spørge ind til hvilken pumpe det drejer sig om.  Det er som om at uden billeder kan et spørgsmål ikke besvares. Kom nu bare med den med gætte konkurrancen

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
S. Fabrin
S. Fabrin
16045 4400
Nej, jeg synes ikke jeg har et svagt punkt med hensyn til billeder, men hvordan skulle jeg vide, hvilken pumpe du har. Prøv ar skrue elektronikdelen af og se, hvad der gemmer sig under den del.  Der kommer sikkert svar fra mere kompetente end mig. 

fase
Annonce
kovas
kovas Trådstarter
3715 9670
I stedet for at lave alt det pjat så kunne du spørge hvilken pumpe det drejer sig om, men det er åben bart din stil. i øvrigt kan men ikke skrue elektronikken af. så jeg håber på nogle flere svar. det er ikke lykkedes for mig at finde ud af hvordan man får det yderste skjold af uden at ødelægge det.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
ev elmand
ev elmand
25270 7480
Hvis pumpen er gået fast kan man kun få den motioneret manuelt ved at skrue den store omløber rundt ved selve pumpehuset. Hvis der ikke er haner på begge sider af pumpen så kan man ikke gøre det uden at vandet skal tages af systemet. 
mht. billeder / præcise oplysninger skal man huske at det er trådstarter der ønsker et problem belyst, og derfor må løfte besværet med at identificere problemet. Jeg springer ofte over indlæg fordi jeg ikke gider agere Sherloch Holmes. 
Et eksempel kan være: Er der nogen der ved hvo man køber billig sand Så er mindste kravet at man skriver i hvilken område man bor. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
kovas
kovas Trådstarter
3715 9670
Hej elmand. du har self ret mht at prcisere spørgsmål men jeg syne at det plejer at være mere fremkommeligt herinde mht upricise spørgsmål. men jeg oplever det efterhånden som om at hvis spørgsmåler ikke er precist og korrekt formuleret så får man på puklen. Det er bare ikke altid man jeg får det hele med fra start Så  i stedet for 1 man kan spørge ind til hvad det drejer sig om 2 man kan som du er inde på lade være med at svare. Især når men ikke kender svaret. Og du svarede jo på at det ikke kan lade sig gøre uden at tappe vandet af.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
S. Fabrin
S. Fabrin
16045 4400
kovas skrev den 19-09-2023 14:21:45

I stedet for at lave alt det pjat så kunne du spørge hvilken pumpe det drejer sig om, men det er åben bart din stil. i øvrigt kan men ikke skrue elektronikken af. så jeg håber på nogle flere svar. det er ikke lykkedes for mig at finde ud af hvordan man får det yderste skjold af uden at ødelægge det.

Nej kovas det er ikke min stil, men du kunne jo i det mindste have skrevet, hvilken pumpe, det drejer sig om. Hvordan skulle jeg kunne vide, hvilken pumpe du har haft i de sidste mange år. I øvrigt er elektronikken ikke født på pumpen, så den kan tages af. Det finder du så selv ud af. Og undskyld at jeg har fornærmet dig. Det var ikke meningen.

fase
kovas
kovas Trådstarter
3715 9670
 Fabrin Jeg kan bare henvise til mit svar ti elmand. så lad os slutte her. Det kommer jo ikke længere.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere