Højvandslukke - hjælp!

Hejsa. Jeg har en kælder som er lavet til “beboelse” dog ikke godkendt. Der et værelse og et badeværelse, samt et beskedent bryggers.

Vi har oplevet den anden dag, at kloaken slog baglæns, pga skybrud. Vi har undersøgt pris på den “rigtige” højvandslukke løsning - men puha 30.000 mindst

Der er to riste/afløb der skal sikres. Vi har set om man kunne bruge de ikke godkendte boldløsninger, for en simpelt installation. Har i nogen erfaringer med dem?

Tak på forhånd.
Hejsa. Jeg har en kælder som er lavet til... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
je_ns skrev den 30-08-2023 10:57:45

Det vil da være et fint alternativ, hvis man ikke ønsker en større dyr løsning.
Hvis man rengør den 1-2 gange om året, vil den sandsynligvis også virke efter hensigten, eller i det mindste, begrænse den indtrængende mængde vand betragtelig.

Det var også lige min tanke. Det måske kun et problem der opstår meget sjælden her og ja rengør man dem, så er de måske gode nok. 

Vores WC og håndvask, har ikke været ramt af det, så det ER kun 2 afløb i gulv.
ascodk skrev den 30-08-2023 11:13:00

je_ns skrev den 30-08-2023 10:57:45

Det vil da være et fint alternativ, hvis man ikke ønsker en større dyr løsning.
Hvis man rengør den 1-2 gange om året, vil den sandsynligvis også virke efter hensigten, eller i det mindste, begrænse den indtrængende mængde vand betragtelig.

Det var også lige min tanke. Det måske kun et problem der opstår meget sjælden her og ja rengør man dem, så er de måske gode nok. 

Vores WC og håndvask, har ikke været ramt af det, så det ER kun 2 afløb i gulv.

Der er jo så en risiko for at toilet og håndvask, løber over, hvis du "blokere" gulvafløbene, vandet tager den nemmeste vej.

Men det kommer jo an på hvor højt vandet står i systemet...

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis