Spørgsmål vedr. tilslutning til strøm på ny skabsfryser

Jeg har købt en lille skabsfryser i Power af mærket Senz (deres eget mærke). Der står i brugsanvisningen at den skal tilsluttes en stikkontakt med en effektiv jordforbindelse (stikket som sidder på maskinen har kun to ben). Imidlertid er der kun en alm. gammeldags stikkontakt til rådighed der hvor fryseren skal stå. Dog er der en kontakt med jord andetsteds i rummet men for at nå derhen skal der benyttes en forlængerledning. Og der står endvidere i manualen: Tilslut ikke fryseren lysnettet ved hjælp af en forlængerledning. Så nu er jeg lidt i tvivl om hvad jeg gør? I Power er de ikke spor hjælpsomme.
Jeg har købt en lille skabsfryser i Power af... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Teoretisk at du får et stød.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Risikoen for stød vil jeg dog anse for mindre end mikroskopisk.
Tænk på, at der er ufattelig mange boliger af ældre dato, hvor der ikke er jord i stikkontakter. Der er dog alligevel køleskab i alle hjem.
Hvis din skabsfryser står i vådrum så bør du få jordforbindelse i orden. Hvis den står i tørt rum er det kun overgang på den ( få stød) som jordledning kan afværge. Men risiko er meget meget lille.
Selv om der kommer overgang på den, vil du ikke mærke hvis det er et ikke ledende gulv. Skulle du komme til at røre ved en maskine samtidig som har jordforbindelse få du mærke et stød, men så vil hpfi relæ slå fra. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tusind tak for alle jeres svar :) Det var alt sammen meget brugbart. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis