Hvordan laver jeg nyt betongulv uden at fjerne indervæggene

Hej.

Jeg har et hus fra 1986 med begrænset isolering i gulvet. Forventeligt 75mm pladebats.
Jeg påtænker derfor at lave nye betongulve i hele huset.

Huset har lette skillevægge af en slags grå byggeblokke i hele huset og jeg antager at de står direkte på gulvet uden understøttelse. Der kan dog være enkelte der er bærende, men om de er understøttet med fundament aner jeg ikke og dem har jeg slet ikke lyst til at fjerne.

Så spørgsmålet er, som overskriften:

Hvordan fjerner jeg alle gulvene uden at rive væggene ned?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man understøber/murer dem med en lille sokkel - det er ikke så dyrt når man gør det selv men der går en del tid ind i det.
Alternativet er at bygge nye vægge og trække nyt El/vvs.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Et eller andet sted var jeg nok klar over hvad løsningen var, men var kørt ind i et tankeloop.
Så tak til BOFH for at bryde det loop for mig.
Det er ikke så slemt når man er i gang. Man skal blot mure op under skillerum med leca blokke og så en strimmel tagpap imellem. Og ja det skal gøres med 1.- 1,5 m ad gangen. Men du må lave det stykke et andet sted samtidig Altså 3 m afstand.  
Men det kan meget vel være at der er en lille sokkel under alle skillerum. Det var først senere at det blev almindelig at støbe hele gulvet inden vægge blev rejst. Så nu er et kun badeværelses vægge som skal have en sokkel 
Er du i gang med det så skal du også huske radondug. Og det selv om dit postnummer sammenholdt med radon kortet siger at det kun er imellem. 1 . 3 % af boliger der har for høj radon indhold i Kjellerup. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis