Udskæring i borplade ved udskiftning af køkkenvask.

Kunne godt tænke mig at udskifte min køkkenvask med en model med drypbakke.
Bordpladen er lamineret spånplade.
Hullet i bordpladen skal laves større.
Jeg vil gerne undgå at afmontere bordpladen.

Kan man save gennem 30 mm bordplade + 16 mm skabskorpus med en stiksav med lang klinge?

Hvordan arbejder en feincutter i en lamineret bordplade?
Den skal som minimum bruges hen over skabskorpus lodrette sider.

Tænker på om det vil være en fordel at skrue bordpladen ned i korpus, så de ikke klaprer så meget mod hinanden... selvfølgelig ikke med skruer lige der hvor der skal saves😃
Starte med bor/kopbor hvor der skal laves rundinger...

Eller hvordan vil i gribe det an?
Kunne godt tænke mig at udskifte min køkkenvask... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kermit_369 skrev den 31-07-2023 11:11:36

Hvis jeg skulle save 1.5cm fra kanten ville jeg finde en anden vask.
Hvordan kan vasken være der hvis underkanten er 1,5cm fra kanten af bordpladen?
Du har husket at det ikke er langs yderkanten der skal saves?

Der skal saves 1,5 cm fra den liste der ligger ved bordpladens bagkant. Vasken er til nedfældning, dens overkant går en cm ud over hullet.

Der er ikke ret meget plads til slinger i valsen🤔

Skal have det øverste af bagbeklædningen i skabet skåret af, for at der er plads til vasken. Tænker at skrue en liste fast til væggen for at understøtte den bageste, kun ca 3 cm brede del af bordpladen der er tilbage når det er savet.

Nye vaske er åbenbart ret store - men så har de til gengæld en stor kumme, og armaturet bliver monteret i vasken.
je_ns skrev den 31-07-2023 11:21:09

Du kan sagtens skære det med en multicutter, bare køb en klinge af god kvalitet, de billige fra jem og fix er ikke gode.
Jeg har god erfaring med klinger fra Bosch og Fein.

Har engang haft en multicutter af fabrikatet Falke, den var bestemt ikke effektiv, og sendte de fleste bevægelser op i armen på mig.  

Jeg har en Fein på 230 volt, og en Makita 18 volt, der er ikke den store forskel at mærke i effektiviteten, og de er begge behagelige at bruge.
(Dog bruger jeg ikke Fein'en mere, da det er langt det nemmeste med en på batteri)

Har en Fein 230v, med originale klinger.

Prøvede for sjov at købe et sæt billige i Harald, de var ikke til meget😃
Jeg har haft god held med at køle fein cut klinger i en skål vand en gang imellem. Hvis de bliver varme så går tænderne hurtig af. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også