Varmvandsbeholder

Hej
Har et anneks hvor jeg er lidt i tvivl om Hvorvidt det giver mening at have varmtvandsbeholder kørende, når det ikke er i brug.

Giver det ikke bedst mening at have den helt Slukket og så evt tænde et par timer før der er gæster og slukke når der ikke er gæster. Eller er det mere økonomisk at have den kørende hele tiden frem og at tænde og slukke?

Hvad ville i gøre? Hvis spørgsmålet da giver mening. Jeg kan slå den helt fra og til ude på tavlen, men er bare i tvivl om det er omkostningstungt sådan at gå og slukke og tænde.. 

Hej Har et anneks hvor jeg er lidt i tvivl om... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
vi har haft det op i en tråd for nogle år siden , og her var mit svar ,,,

Jeg har lige prøve at regne det igennem igen , med en vandvarmer med en vandtemperatur på ca 55 C og en normal stuetemperatur  22 C så vil det årlige tomgangsforbrug ligge på ca 32 kWh,det ganger man med den lokale el pris . altså under ca 100 kr , om året .

Og så skal det siges at varmetabet om vinteren er med til at varme huset op , og når det er meget varmt om sommeren er tomgangs forbruget meget lille . 

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Jo det er korrekt at legionella kan udvikle sig når vandet er mellem 20 og 50 grader, men når du sætter termostaten på max. når du tænder for varmere, så dør de igen, og døde bakterier er der ingen fare ved.
solaris skrev den 28-07-2023 14:24:51

Jo det er korrekt at legionella kan udvikle sig når vandet er mellem 20 og 50 grader, men når du sætter termostaten på max. når du tænder for varmere, så dør de igen, og døde bakterier er der ingen fare ved.

Men den procedure renser ikke rørene, det gør proceduren som trådstarter tidlige beskrev.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jo hvis man gør som jeg tidligere har beskrevet, nemlig at åbne for det varme vand når vandvarmeren har stået på max. temp. en times tid, så kommer det vand der har stået i tilgangen ind i den varme beholder og bakterierne går til grunde, og det vand der har stået i udgangsrøret ryger i kloaken. Men hvis Karl Smarts beregninger holder stik, hvilket jeg ikke har grund til at betvivle, så ville jeg da lade den være tændt konstant.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis