ventilation af Klinkbeklædning

Hej lav det selv,

Jeg har overtaget et projekt hos en kunde, efter en anden tømrer som har bygget ny facade (klimkbeklædning) udenpå det gamle med nye tryk. Klemmelister.

Er lidt i tvivl angående ventalition fordi at i bunden på beklædningen er der en hardieplank med et snefangsrør oppe bagved. Den er god nok.

Oppe i toppen ved taget, er beklædningen stoppet omkring 5cm fra tagpap -> udenpå lagt et tryk. Sternbræt er sat på til tagrende og fodblik.
Hvordan undslipper luften deroppe ? Den kan jeg ikke lige kringle.

- Sebastian  
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen svar :-/
Der er jo iķke nogen tvivl om at der skal være afstand  foroven også for at det kan blive ventileret ordentligt.
Jeg ville sætte sternbrættet på nogle små klodser så der iķke blev lukket, men der er måske ikke plads til at fodblik med mere så kan være der?  

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Så du vil klodse sternbrættet væk fra klinkbeklædning tænker du ? Kan godt lige se næste gang om der er plads til det for fodblikket eller om det er helt stramt i tagrenden.
Nemlig. Der kan vel bruges nogle stumper klemliste eller forskalling.
 Jeg er iķke ekspert, men tænker bare det kunne være en brugbar løsning. 

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Det lyder som en okay løsning. Jeg vil prøve og se på det :)
Annonce
Det ville være nemmere at se for sig, hvis du lægger en tegning ved
Har vedhæftet et billede her. :-) det tryk. Bræt er skruet direkte på beklædning i toppen og gjort så det ikke buer efter klinkens form i top med små kiler / klodser.

Er det ikke lige lovlig tæt på jordoverfladen også? :/
Jo det er det… der sidder en fibercement plade dernede skruet fast.
Min tanke var at rykke den lidt længere op og stadigvæk gøre så man ikke kan se den gamle beklædning og ind i skuret nedenunder. :-) 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis