I vores sommerhus var der lugt af skimmelsvamp i et værelse. Under gulvtæppet var der skimmelsvamp i gulvpladerne. Så af med gulvpladerne og et nyt problem. Der var gammel isolering oven på en ødelagt fugtspærre så det hele lå delvis på jorden. Så hvad gør jeg nu? Fjerner hele gulvkonstruktionen ned til jorden og starter er vel en selvfølge men jeg er uden erfaring. Det ligner at gulvet er "selvstændig" - altså ikke forbundet med resten af huset. Der er kun omkring 5 cm luft fra fugtspærre til jorden. Selve trækonstruktionen ser sund ud.
Hvis jeg skal opbygge gulvet igen, hvad er så det rigtige at gøre? Fugtspærre - understøtning - gulvplader - gulvunderlag - laminatgulv?