Fugt i skur

Hej Alle sammen 
Beklager det lange spørgsmål - det er til en træhytte de er bygget i lavtliggende fundament der er nu er vandskadet.

Jeg har sidste år bygget en træhytte - med den udfordring at betonfundamentet var lidt for lavt grundet kommunikationsproblemer med firmaet - så nu har vi fugtproblemer.  Fundamentet er i beton - og der er sand under.
Lagenen er som følger: beton - tagpap - trykimprægneret træ - træhytte. 
Udvendigt har jeg fuget mellem det trykimp. træ og beton, og derudover En eternitplade som jeg har givet en del fugemasse og sat på i et forsøg på at tætne det.
Der er lagt overfladedræn omkring huset og der er kloakledning.
I den ene side som ligger op mod en skrænt er der nu kommet fugt i hjørnerne - som man kan se inde fra. 
jeg ved ikke helt hvad vi skal gøre - og selvfølgelig ærgrer vi os over vi har dummet os men vil høre om i har nogle forslag.
nogen forslag til at redde det? 
Jeg tænker selv at drænet skal ængere ned. 
Derudover skal de skærver vi har lagt om soklen længere ned (så de ikke er over betonens kant.
Jeg har også tænkt på udluftning.
Og siden det er i hjørner om jeg ikke har kommet nok endemaling på eller hvad det heder, på det trykimprægnerede træ.
Hvad tænker i om det?
Kan man tætned mellem fundament og ydersiden af træet - evt tjærre?. 
og hvad tænker i med  udluftning?
Som sidespørgsmål kom der under kraftig regn et hul i sandet i den ene side
Mvh
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne det være en mulighed, at du hæver hele bygningen, evt. ved at den står på nogle trykimprægnerede strøer, der ligger på betonpladen. (med tagpap, mellem beton/træ )

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg skyder bare lige et par forslag af.

Jeg vil mene du er nødt til at sænke terrænet omkring huset, så bundremmen kommer 10-15 cm over terræn. Selv den mindste fugt omkring bundremmen vil nok æde den op, da den jo ikke har en chance for at tørre ud.

Er det urealistisk at hæve huset og få en fundablok under? Måske nogen ved hvordan det kan gøres.

Måske er det muligt at sætte facadeisolering på fundamentet og et stykke op. Hvis man kan gøre det 100% tæt udvendig, kan man måske udlufte remmen på indersiden? Måske nogen kan kommentere på det.

Eller måske noget med drænplader udvendig, som man så udlufter i toppen over terræn, under en aluindækning.



Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis