Nu er det jo ikke sikkert du kan læse hvad jeg har skrevet på min lille tegning, men det var hvad det kunne blive til med 3 tucher og en tømrer blyant 😊
Men det er sådan man kan bygge en let væg konstruktion til feks en kolonihave,
Som du kan se sidder vindspærren yderst i konstruktionen og den og du skal til at lave det inderste i konstruktionen.
Som der blir nævnt må man ikke bruge flamingo som isolering andet end det er indkapslet i beton,
MEN nu er spørgsmålet hvad er det du er ved at bygge, er det et 20kvm havehus, uden el, varme og vand eller er det et hus der blir 15% af grundens størrelse som man Max må bygge med el,vand og varme indlagt?
Er svaret det første ville jeg skrue et lag OSBplade på først også et lag gips på som andet lag, også være glad for flamingo isolerer godt,
Da man jo faktisk kan købe gipsplader hvor der er limet flamingo på bagsiden og montere det lovligt i et parcelhus det kaldes en varmvægsplade.
Og når du skruer gips op som andet lag hat du jo lavet brandsikring der.
https://www.jemogfix.dk/gips-varmvaegsplade-43-mm-60-x-250-cm/4132/9046674/?gclid=CjwKCAjwtuOlBhBREiwA7agf1qU3W2zL_v09Sz5RbJlfQ0V2dzousOFEFZY8cULKVmjiXZY2bvEZpRoC7-MQAvD_BwE&gclsrc=aw.dsMen skal du til at bygge et stort palæ så er det ud med flamingoen, også isolere med noget andet,
Men så skal du også have styr på din vindspærre udvendigt da det er stillestående luft i isoleringen der isolere ikke selve isoleringen og er der ikke en tæt vindspærre så fiser der kold luft ind i din isolering også isolere den ikke ret godt da luften ikke står stille da det blæser ind.
Men går ud fra det er et lille havehus du vil lave dig, så vis du vælger bare at montere OSB plade også et lag Gips ,så vis du har et støbt fundament og beton gulv er der nok ikke noget kapilar brydende lag i dit gulv så jeg ville holde alle plader du skruer op 2 cm fra gulvet med en klods når du sætter dem op det blir dækket af fodpanelet så det ser man ikke ,men så kan pladerne ikke suge fugt fra fundamentet, da der er mellemrum der.
Og du må ikke montere en dampspærre.
Håber du kan bruge svaret til noget,
Jeg har selv en kolonihave, og har snart 25 års erfaring som tømrer, men må sige der er nogen interessante byggetekniker ude i sådan en kolonihave som jeg aldrig har set før, feks spartlet flamingo 😂😂😂
Men lad os hører hvad du ender ud med at gører i dit hus.