Indvendig beklædning i kolonihavehus

Hej i forum

Jeg har købt et gammelt kolonihavehus, hvor jeg skal have lavet en del ting. 
I soveværelset er vægge og loft isoleret med flamingo, og der er tapetseret direkte ovenpå flamingoen!!
Eftersom det er vældig brandfarligt, og ganske umuligt at hænge noget op på, som ikke kan nøjes med en tegnestift... ja, så er jeg nødt til at lave det om.
Jeg har umiddelbart tænkt mig, at fjerne al flamingo, sætte vindpap op (hvis ikke der er noget i forvejen..), derefter glasuld og så sætte 12 mm sporplader på indvendig, og slutte af med at male dem.
Ved godt at jeg ikke kan hænge tunge ting, som skabe mv. op, men tænker godt at det kan holde en hylde og en knagerække.
Ydervægge er 1på2.
Er det gangbart, eller skal jeg finde på noget andet til mit "forfinede skur"...?

Hilsen en handywoman i sin bedste alder... ☺

What doesn't kill you makes you stronger!
Hej i forum Jeg har købt et gammelt kolonihavehus... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ferrari skrev den 26-07-2023 08:09:31

Hej MNK

Tak for dit svar.
Jeg kan sagtens både se og forstå din tegning.

Jeg skal ikke bygge nyt hus, men blot restaurere på det gamle kolonihavehus (mit forfinede skur).

Der er lige p.t. ydervægge af træ (2på1) og så kan jeg se flamingoen, som så er blevet tapetseret med savsmuldstapet.
Jeg ved ikke om der er vindpap i væggene (huset er fra '76) og jeg ville egentlig bare tjekke op på det.
Loftet er lavet på samme måde... med flamingo og tapet...

Umiddelbart er det der bekymrer mig med flamingoen, at det er så brandbart og så kun er tapetseret. Er fint klar over at det isolerer godt, og det sidder der jo...
Jeg kan godt lide det med OSB og så et lag gips.
Kan jeg gøre det samme med loftet så..?

Fundamentet er med sokkelsten, og jeg har endnu ikke prøvet at tage gulvet af, så havde egentlig blot tænkt at lade være som det er, men derfor kan jeg jo sagtens løfte pladerne 2 cm fra gulvet.

Hvordan gik det med dit havehus?

Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
Tja, det gik hverken værre eller bedre, end at jeg sprang den store skuldersene kort efter jeg svarede dig, så nu har jeg været gennem 2 operationer, og må slet ikke bruge venstre arm før end i det nye år, og da kun ganske lidt, så det må desværre vente til næste forår... 
Tak for at du spurgte til det. 

What doesn't kill you makes you stronger!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også