Tag til hønsehus

Jeg vil gerne monteret ståltrapezplader som tag på mit hønsehus. Jeg har monteret krydsfiner på taget nu - for at have noget at sætte nettet på - men kan ikke rigtig finde nogle gode beskrivelser af om det fx er en god ide med lægter under stålpladerne, eller om de kan monteres direkte? Eller hvordan det er bedst at lave tagfod og vindskeder?
Eller om det bare er meget nemmere at klistre tagpap på? 😄

Gode råd modtages gerne!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altså jeg kan godt finde instruktioner for hvordan det skal monteres på en villa, men det her er bare et hønsehus :)
Tror hønsene vil "takke dig" hvis du vælger tagpap, stålplader larmer i regn og haglvejr.

Men eller skal stålpladerne bare skrues fast i bunden af bølgerne, så skruerne får fat i et solidt underlag.

Vi prøver igen, i morgen --
læg lidt isolering inder pladerne , ellers risikere du de dør af hedeslag , med den varme vi har nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis