Isolering af gasbeton ydervæg

Hej LDS 

Jeg har købt et hus fra 1958 af gasbeton. Ydervæggene er af 19cm gasbeton, så er der et ca. 10mm lag flamingo og tilsidst nogle tynde træpaneler. 
Jeg kunne godt tænke mig at sætte gipsplader op i stedet for panelerne, men hvad med isolering? 
Får man noget ud af at isolere 19cm gasbeton +flamingo? 
I så fald ville det så give mening med de der gips varmvægsplader? Eller er der andet der er bedre? Der er ikke meget plads af gi' af ud til rør og radiator så det kan ikke fylde ret meget. 
Jeg håber i vil give mig et godt råd!

Hilsen Jyntefar



Hej LDS  Jeg har købt et hus fra 1958 af... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Haha jeg kunne godt tænke mig at undgå at det futter af, så har fjernet flamingoen. 
Min nye viden omkring udvendig isolering bringer nye spørgsmål.... Der er kælder i huset hvor ydervæggene er af 30cm gasbeton. 
Når jeg vil lave en udvendig isolering af huset, så burde jeg vel i samme omgang få kælderen isoleret udvendigt også eller...?
Det bliver vidst en dyr omgang😅
Ja det vil da gøre en kæmpe forskel. Du vil også kunne fugtsikre (og måske etablere dræn).. Men ja, det griber om sig 🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også