Vandhane på badeværelse har stor modstand

Når jeg åbner for vandet i min vandhane på badeværelset, er det svært at få et passende tryk på vandet. Min vandhane er et etgrebsarmatur fra Børma.

Når jeg bevæger håndtaget stiger vandtrykket som forventet indtil det er ca. halvt åbent, hvor håndtaget møder et punkt med ret megen modstand. Vandtrykket er ikke særligt højt her, men hvis håndtaget presses over dette punkt (som kræver en vis mængde kraft), stiger vandtrykket pludseligt ret meget.

Jeg har oplevet det samme problem hos mine svigerforældre, som har et damixa-armatur, så jeg tænkte, det var et udbredt problem, men når jeg har forsøgt at Google mig frem til, hvad det er, har jeg ikke kunnet finde noget. Derfor håber jeg, nogle kloge hoveder herinde kan hjælpe :-)
Når jeg åbner for vandet i min vandhane på... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Smedens nr1 skrev den 10-07-2023 14:43:54

Helt ærligt, smid lige et billede op af omtalte fidus, så skal jeg fortælle dig hvad problemet er.
Alle jer der mener det er et termostatbatteri er jeg nu ikke så sikker på. Men bevares jeg har da før taget fejl
have a nice day

Tak for dit input - det er denne sag, det drejer sig om :-)

Først ville jeg skille vandhanen ad for at se om det løser problemet. 

Hvis det ikke kan justeres eller renses, så er næste trin at købe en ny kartuche.
Jeg kan ikke se noget i forklaringen der antyder at der er noget galt med vandhanen. Det lyder blot som om trådstarter ikke kender virkemåden af vandhaner med sparefunktion. Jeg ser absolut ingen grund til at skille vandhanen ad, da jeg ikke mener at den har et problem.

Hvis trådstater ikke bryder sig om funktionen, bør han få vandhanen udskiftet.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis