Skrue tagbrædder - er jeg helt i skoven?

Jeg har bygget selve konstruktionen til mit nye cykelskur. Nu skal jeg lægge tagbrædder - men jeg er ret grøn!

Jeg havde tænkt mig at skrue dem fast og har købt terrasseskruer. Er det helt i skoven? Prisen er ligegyldig. Jeg synes ikke jeg er så god med søm.

Mine brædder er ikke lange nok. Skal mødet ske på et spær? Så er der jo godt 2 cm til hvert bræt hvis de støder sammen midt på spæret. Begge brædder får en skrue?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis brædderne ikke er med fer og not i enderne skal stødende samles over et spær.
Rusfrit eller søm er lige fedt, skruer tager bare længere tid.
Antager der skal tagpap eller metaltag ovenpå?
Du kan se en hurtig guide her.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Skruer er fine til fastgørelse.

Der er ingen problemer med flyverstød hvis dine tagbrædder er endenotede. Sørg for samlingerne er forskudt minimum et spær hver gang.

Selvbygger med stort S. 
Tak, begge to. Ja, der skal tagpap på.

Der er fer og not i enderne også. Så kunne det da godt være, jeg skulle lade dem støde sammen uden understøtning af spær. Spærafstanden er kun 57 cm så det vil heller ikke være så langt igen.

I guiden skelner de mellem en høvlet og en ikke-høvlet side. Skal den pæne, høvlede side vende ned og pappen lægges på den ikke-høvlede?
Ja, den riflede side skal vende opad.

Selvbygger med stort S. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også