Hejsa,
Vi er de heldige ejere af et gammelt hus fra '64, hvor hoveddøren var rådden og utæt ved overtagelse af huset, så vi bestilte naturligvis en ny i samme dimensioner som den oprindelige.
Da vi tog den gamle dør ud, undrede det mig godt nok lidt at karmen ikke var sat fast i siderne, men i top og bund (altså ned i fundamentet, og op i remmen som er synlig på vores hus)
Mellem karmen i hængsels-siden er der nemlig en stolpe som jeg antager bærer en stor del af huset, da den er støbt ned i fundamentet, og går helt op til remmen.
Mit spørgsmål er nu.. What to do? Pt sidder døren egentlig bare relativt løst i hullet, så vi bruger den ikke (vi bruger bryggers-døren), men det er lidt upraktisk i længden, og det siger sig selv, at døren naturligvis hænger lige p.t., grundet den manglende støtte. Er det fuldstændig uhørt at lave samme trick, som de oprindelige tømrer og monterer den i top og bund? På min flotte paint-tegning ses problemet fra top og ned.
De små stykker træ på de to karme, er der for at kunne sætte beklædning uden på stolpen