Gode råd til montering af hovedør søges..

Hejsa,
Vi er de heldige ejere af et gammelt hus fra '64, hvor hoveddøren var rådden og utæt ved overtagelse af huset, så vi bestilte naturligvis en ny i samme dimensioner som den oprindelige.
Da vi tog den gamle dør ud, undrede det mig godt nok lidt at karmen ikke var sat fast i siderne, men i top og bund (altså ned i fundamentet, og op i remmen som er synlig på vores hus)

Mellem karmen i hængsels-siden er der nemlig en stolpe som jeg antager bærer en stor del af huset, da den er støbt ned i fundamentet, og går helt op til remmen.

Mit spørgsmål er nu.. What to do? Pt sidder døren egentlig bare relativt løst i hullet, så vi bruger den ikke (vi bruger bryggers-døren), men det er lidt upraktisk i længden, og det siger sig selv, at døren naturligvis hænger lige p.t., grundet den manglende støtte. Er det fuldstændig uhørt at lave samme trick, som de oprindelige tømrer og monterer den i top og bund? På min flotte paint-tegning ses problemet fra top og ned.
De små stykker træ på de to karme, er der for at kunne sætte beklædning uden på stolpen
Hejsa, Vi er de heldige ejere af et gammelt hus... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Super, tak for tippet, det vil jeg prøve at arbejde lidt videre i
Hvis du bore et hul i karm og rør kan du skrue en af de der hårde karmskruer igennem karm og ind i rør. Døren skal være klodste op og der skal sidde kiler mellem karm og rør så du ikke trækker karmen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere