Nyt kogeplade med indbygget emhætte

Hej. Jeg har fået købt en kogeplade med indbygget emhætte, og skal tilkoble kablerne til et gammelt element(kontakt).

Jeg ved at jeg skal koble blå kabel til 0 og den gule til jord. Spørgsmålet er, hvilken rækkefølge de resterende kabler skal sættes til faserne? Henholdvis grå, sort og brun.

På det første billede ses den oprindelige fordeling/kobling af kablerne der sidder på kontakten

R- grøn
S-grøn
Jord- gul/grøn
T- grøn
0-blå

Håber mit spørgsmål er til at kunne forstå.

Vh
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er ligegyldig med faserne , bare jord og 0 sider rigtigt
bredker skrev den 14-06-2023 05:09:42

det er ligegyldig med faserne , bare jord og 0 sider rigtigt

 Fedt! Tak for hjælpen ven

Inden du forbinder, så undersøg lige om den grå ledning fra kogepladen også er en nul. Et bilede af forbindelserne i kogepladen ville opklare sagen. Hvis ovnen ikke er sammenbygget med kogepladen bør du forbinde kogepladen til to faser, nul og jord og dermed reservere den sidste fase til ovnen.

fase
S. Fabrin skrev den 14-06-2023 10:22:56

Inden du forbinder, så undersøg lige om den grå ledning fra kogepladen også er en nul. Et bilede af forbindelserne i kogepladen ville opklare sagen. Hvis ovnen ikke er sammenbygget med kogepladen bør du forbinde kogepladen til to faser, nul og jord og dermed reservere den sidste fase til ovnen.

Jeg tager et billede af forbindelserne fra kogepladen, ligeså snart jeg er hjemme. Så uploader jeg den lige herop:) 

Her er billedet af forbindelserne fra kogepladen:)
Annonce
Har du et modelnr på din kogeplade? Tilslutningen siger ikke så meget uden det tilhørende el-diagram.
Er der ikke et tilslutningsdiagram på kogepladen?

fase
Jeg vil gerne prøve at kigge på, om jeg kan finde diagrammet. Men modelnummeret er:
Hvad står der på mærkepladen til højre i billedet? I følge mærkepladen kan kogepladen tilsluttes 2 faser og nul eller 3 faser og nul. Så det er nødvendigt med et tilslutningsskema.

fase
S. Fabrin skrev den 14-06-2023 20:09:00

Hvad står der på mærkepladen til højre i billedet? I følge mærkepladen kan kogepladen tilsluttes 2 faser og nul eller 3 faser og nul. Så det er nødvendigt med et tilslutningsskema.

 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis