Nyt kogeplade med indbygget emhætte

Hej. Jeg har fået købt en kogeplade med indbygget emhætte, og skal tilkoble kablerne til et gammelt element(kontakt).

Jeg ved at jeg skal koble blå kabel til 0 og den gule til jord. Spørgsmålet er, hvilken rækkefølge de resterende kabler skal sættes til faserne? Henholdvis grå, sort og brun.

På det første billede ses den oprindelige fordeling/kobling af kablerne der sidder på kontakten

R- grøn
S-grøn
Jord- gul/grøn
T- grøn
0-blå

Håber mit spørgsmål er til at kunne forstå.

Vh
Hej. Jeg har fået købt en kogeplade med indbygget... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin skrev den 14-06-2023 20:09:00

Hvad står der på mærkepladen til højre i billedet? I følge mærkepladen kan kogepladen tilsluttes 2 faser og nul eller 3 faser og nul. Så det er nødvendigt med et tilslutningsskema.

Jeg kunne umiddelbart ikke finde tilslutningsdiagrammet på kogepladen, men fik tilsendt vejledningen fra stedet jeg købte den fra. Håber det kan hjælpe med disse diagrammer:

Din montering er korrekt, fint du fik de relevante sider fra manualen. På nogle af de andre Tesla modeller skal 4 & 5 luses sammen som nul, men tydeligvis ikke relevant for din model.
Hvis du vælger at forbinde efter metoden med tre faser, er der ingen fase til ovnen, men ellers er din forbindelse OK.

fase
Perfekt! Så jeg forbinder de tre faser uden farverne har en betydning?
Så lykkedes det! Har forbundet og min kogeplade virker som den skal👍 Tusinde tak for hjælpen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis