Byggesjusk: Hardieplank/fibercement facade. Ejerskifte forsikring?

Nu blev der tid til at kigge nærmere på facaden i huset vi har overtaget for nogle år siden. Og tjaa, det ser jo spændende ud...... 

Jeg havde på forhånd en mistanke om sjusk pga. Synligt dårligt håndværk med diverse skruer i fibercement brædderne, samt at jeg har undret mig over at man flere steder blot har skruet fibercement direkte på de gamle træ brædder... 

Jeg tænker at billederne taler for sig selv, men hovedsageligt går mine bekymringer på de ubehandlede brædder der er brugt som forskalling, der samtidigt er direkte udsat for vind og vejr i samlingerne pga. Manglende tætning. Derudover undrer jeg mig som sagt også over valget med at beholde den gamle træ beklædning flere steder under de nye fibercement brædder. 

Der hvor der ses vindpap, ved jeg endnu ikke hvordan der ser ud bagved vindpappen, satser på der ikke også er gammel træ beklædning herunder.

Har jeg nogen chance ift. Ejerskifteforsikring? Da det intet er nævnt vedr. Facade. Eller Evt. Direkte med sælger da det er blevet svaret "Nej" I tilstandsrapport under punktet. "Har du kendskab til, at der er udført større renoveringer i eller
af boligen?"


"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror ikke ejerskifteforsikringen vil dække, det er jo som sådan  ikke en skjult fejl, men det sker da ikke noget ved at spørge dem.
At sælger har krydset nej til større renoveringer, bliver så et fortolkningsspørgsmål, han kan jo hævde det bare er almindelig vedligehold.

Vi prøver igen, i morgen --
Det eneste man kan sige er, at de ikke er monteret efter fabrikantens foreskrifter, skal vist være trykkede afstandslister, samt der skal gummi mellem liste og bræt..samt er der mulighed for ventilation bagved nye facadeplanker?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis