Udbyg dobbelt samlemuffe

I min eltavle er der brug for at tilslutte én mere jordforbindelse, 6 kvadrat, men der er ikke plads i den dobbelte samlemuffe. Alt plads i tavlen er i øvrigt opbrugt af kredse. Hvad gør man i dette tilfælde? Er der en smart løsning der kan erstatte den fyldte samlemuffe og som passer ind i stedet?

Vil denne Jordklemme evt. passe som erstatning? https://www.el-grossisten.dk/jordklemme-12-tilslutninger.html?gclid=CjwKCAjwsvujBhAXEiwA_UXnAPnBIKg8NuWyesJ6cBs0Mqloop8H4uYNuuh0i2mp-8bnjOMKcPvPaBoC7tcQAvD_BwE

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil da være en fornuftig opgradering af din tavle.
Der er bare det problem at den er beregnet til DIN-skinne montering og du siger jo at tavlen er fuld.
Ved ikke hvad der ellers er af løsninger.
Det korrekte var nok en lille ny tavle ved siden af og så flytte et par sikringer derover.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Lige over den dobbelt muffe ser du en fjederklemme, og der er en tilsvarende i den anden side. De er beregnet til t holde en kombineret nul og jord klemrække som så sidder hele vejen over. Her er de så nulklemmer i den ene side og jordklemmer i den anden. 
Hos dig skal der kun bruges den side med jordklemmer. Din tavle er sikkert en UG 6 - UG 12 eller UG 18 det kan man ikke se på billedet. Jeg har sporadisk ledt efter den klemrække på nettet men ikke fundet den endnu. 
Prøv at se billedet på dette indlæg her på siden tryk for LINK  Her ser du en tilsvarende skinne blot ved an lidt nyere model af gruppe tavler. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mon ikke denne her passer ?
LINK​​​

Vi prøver igen, i morgen --
Den passer til næste generation af UG gruppetavle. Men jeg ville nok også købe denne og tilpasse så den sidder fast øverst- 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg giver det et skud med den på billedet ovenfor! Tak   Ærgerligt at der ikke findes en tredobbelt samlemuffe...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis