Dør direkte på fliser?

Jeg er igang med at bygge mit første skur, og skal snart montere dør, jeg har købt en Alu/træ dør. Jeg har 40x40x5 fliser i mit skur.

Mit spørgsmål lyder så på, kan jeg stile døren direkte på fliserne eller skal jeg ligge noget under tagpap eller noget? 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For at være sikker på, at der ikke trækker fugt op i dørtrinnet, ville jeg lægge et stykke pap under dørtrinnet. Allerhelst ville jeg lave en afstand på 12 -15 mm , som jeg ville fuge, under dørtrinnet. Begrundelsen for fugen er, at der ikke skal kunne trænge vand ind.

fase
Sogaard85 skrev den 07-06-2023 11:03:35

Ville man kunne ligge en Fibercement/sokkelkant plade? 

 Ja, men jeg ville stadig have et stykke pap under dørtrinnet.


fase
Det er som altid et spørgsmål om kompromis. Skal du køre over dørtrin med maskiner så skal den ikke højere op end strengt nødvendigt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvad er bundstykket lavet af? Træ, alu eller måske komposit? I de to sidste tilfælde burde det ikke være nødvendigt at putte noget under.
Annonce
jenshøj skrev den 07-06-2023 17:09:49

Hvad er bundstykket lavet af? Træ, alu eller måske komposit? I de to sidste tilfælde burde det ikke være nødvendigt at putte noget under.

 Bundstykket er lavet i alu, så der burde ikke kunne komme fugt op. 

Jeg ville nok bruge et par afstandsbrikker, så der er plads til en fuge(for vandtætning)

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis