Træt af håndsav og skærekasser - hvilken alsidig elektrisk sav skal man vælge?

Jeg er meget i tvivl.
a) kap- og gerringssav?
b) bordrundsav?
c) flip-sav?

Jeg har indtil videre savet alt i hjemmet manuelt med forskellige save. Loft og gulv, stærekasser/foderbræt, stakit mv.  Jeg vil kun investere i én sav (siger konen :)). Hvilken sav vil I tro vil gøre mig mest tilfreds? Næste opgave i horisonten: nye sternbrædder  og ny loft i et af rummene. Nu gider jeg ikke håndsav og skærekasser længere :)
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
d) Dyksav med skinne :)
Okay. Kan godt se, at den kan skære mange ting. men  hvad så med ting, der skal skæres i vinkel?
Velkommen til.
Jeg vil sige bordsav hvis du har pladsen til det.
Bordsaven kan det som kap/geringssaven også kan (dog skal du først lave lidt hjælpemidler til saven) og så lidt mere.
Flipsaven er efter min mening en sav der sætter sig imellem 2 stole. Den kan typisk ikke så meget som en rigtig bordsav eller kap/geringssav til de samme penge.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg vil så IKKE anbefale en dyk sav til at korte loftbrædder og syernbrædder af med det er den slet ikke egnet til , til dette skal du bruge en kap/geringsav, jeg kan varmt anbefale en fra bosch der hedder GCM 80j det er den professionelle serie og til en meget fornuftig pris på 1500 kr., har den selv ​Bosch kapsav​​​
Råd i forskellige retninger? Havde håbet lidt på, at jeg fik lidt afklaring med svar i nogenlunde én retning. Men I har vel alle skrevet ud fra jeres bedste overbevisning. 
Annonce
Jeg hører gerne flere indlæg. 
@PinkHenrik.  - Hvis jeg køber en bordrundsav, hvad er er det så for "hjælpemidler" til saven, som du mener jeg skal have?
Du skal bruge en slæde til at lave vinkelrette snit i feks brædder. klik her for et eksempel
Eller du kan bruge et vinkelanslag  så du kan skære vinkler der ikke er 90 grader.

Jeg selv bruger en slæde med et land der kan indstilles i den vinkel jeg skal bruge, da de vinkelanslag der typisk følger med når du køber en bordsav ikke er nøjagtige nok...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Okay begge, Spændende. Det vil jeg lige undersøge nærmere om.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis