Hvilken vaske/tørremaskine skal jeg købe?

Hvilken vaske tørremaskine skal jeg købe?

Ja det er jo et simpelt spørgsmål. Men jeg har ikke god erfaring med hårde hvidevarer længere. Jeg synes det meste er nok billigt skrammel. :) Selv de dyre ting. 

Nu skal jeg så bruge en vaske / tørremaskine. Da jeg ikke har plads til 2 maskiner. 

Den skal bruges mest til vask - men skal kunne tørre et omgang håndklæder osv. 

Budget op til 8000,- 

Er her nogen som har erfaring med en som bare fungerer? 

Jeg har kigget alle maskiner på nettet igennem. Og jeg føler at visse virksomheder laver falske tilbud. "spar 45%" Og så har en anden side den til samme pris uden tilbud. :) 

Er her nogen som har erfaring med en som bare fungerer? 

Tak 

 Vh.

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har kun dårlige erfaringer med "kombinationsmaskiner".
Det er ligegyldigt om det er hårde hvidevarer, værktøjsmaskiner, køkkenmaskiner, håndværktøj, havemaskiner etc. etc.
Du får laveste fællesnævner fra begge verdener frem for optimal funktion.

Find en anden løsning på dit tørreproblem og køb en ordentlig vaskemaskine.


S. Fabrin skrev den 30-05-2023 20:40:36

Jeg kan anbefale Miele. Den sidste, jeg købte, kostede godt 6000.kr. Den er med indstilling til forskudt start, så den kan stilles til billigste strøm. 

Vi har købt en Bosch (husker ikke modelnavnet) til ca 4.000,- for 3-4 år siden. Den har både forskudt start og autodosering af et flydende vaskemiddel. Den gør det fint for to pensionister.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg købte en Miele igen fordi den skal holde min tid ud. Den gamle blev 18 år og jeg fandt det ikke lønsomt at reparere på den. Derfor.

fase
Bent Andersen skrev den 30-05-2023 20:29:05

Jeg har kun dårlige erfaringer med "kombinationsmaskiner".
Det er ligegyldigt om det er hårde hvidevarer, værktøjsmaskiner, køkkenmaskiner, håndværktøj, havemaskiner etc. etc.
Du får laveste fællesnævner fra begge verdener frem for optimal funktion.

Utroligt mange af de apparater man køber i dag, er kombination af flere maskiner. Tidligere var vaskemaskine og centrifuge to forskellige ting. Så de vaskemaskiner man køber nu, er allerede kombinationsmaskiner. En traditionel kaffemaskine er en sammenbygning af en elkedel og et filter. En smartphone er en PDA og en mobiltelefon sammenbygget i en enhed.

Ofte er kombinationen bedre end de enkeltstående elementer, så jeg vil mene at din generalisering ikke er rigtig.

Miele har i mange år været god til hvidevarer der bruger vand.
Annonce
…. og mennesker kan være flere køn o.l. 🤣

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Vi har en Samsung Kombimaskine med "strømpelåge", det fungerer glimrende.
Fint programudvalg med de funktioner der skal være, stille effektiv motor, energi -og vandbesparende. Dog bliver håndklæder ikke skabstørre da det er kondenstørring men kræver til gengæld ikke aftræk.

Kombi var et bevidst tilvalg fra vores side pga pladsforhold hvor den står + det er sjældent vi har brug for tørrefunktionen. Men der smart at man nogle gange i en travl hverdag med børn kan spare noget tid med en portion vasketøj eller to så har man hænderne fri til noget andet i mellemtiden.

Iøvrigt kan man vel anlægge den betragtning at en kombimaskine gerne må være lidt dyrere da man sparer en tørretumbler?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 07-06-2023 21:51:40

Vi har en Samsung Kombimaskine med "strømpelåge", det fungerer glimrende.
Fint programudvalg med de funktioner der skal være, stille effektiv motor, energi -og vandbesparende. Dog bliver håndklæder ikke skabstørre da det er kondenstørring men kræver til gengæld ikke aftræk.

Kombi var et bevidst tilvalg fra vores side pga pladsforhold hvor den står + det er sjældent vi har brug for tørrefunktionen. Men der smart at man nogle gange i en travl hverdag med børn kan spare noget tid med en portion vasketøj eller to så har man hænderne fri til noget andet i mellemtiden.

Iøvrigt kan man vel anlægge den betragtning at en kombimaskine gerne må være lidt dyrere da man sparer en tørretumbler?

/BOFH 

 Tak for svar. 

Hvordan er tørrefunktionen, nu der ikke er noget fnugfilter? Er der ikke bare støv i hele maskinen efter tørring? 

kan du nævne model nr? 



 Vh.

Hvordan er tørrefunktionen, nu der ikke er noget fnugfilter? Er der ikke bare støv i hele maskinen efter tørring? 


kan du nævne model nr? 


Det er en kondenstørring hvor der forbruges koldt vand under tørreprocessen, ikke meget vand men stadigvæk noget.

Modellen minder meget om denne, men er en lidt ældre udgave, vores har ur til udskudt start men ikke wifi. Ikke oplevet problemer med støv, det bliver vel skyllet med ud(?).

Vores fokus var IKKE på tørrefunktionen da vi bruger det max en gang om måneden - mest i efteråret da vi generelt hængetørrer vores tøj på stativ vi flytter udenfor og det kan være svært at tørre tøj udenfor i den del af sæsonen.

Humlen er vel at hvis du/i er interesseret i konceptet omkring en kombimaskine så skal i spørge noget fagkundskab og ikke praktikanten i det nærmeste mega-varehus, de bør kunne give bedre vejledning og kan som hovedregel sælge til de samme eller rimelige priser hvis modellen er tilgængelig via flere kæder - husk at branchen for hårde hvidevarer opfandt konceptet med elevator-prissætning og unikke mærker/varenumre så det er svært at sammenligne så man skal aldrig købe til standardprisen uanset hvor man går hen.


/BOFH 





Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

"Det er en kondenstørring hvor der forbruges koldt vand under tørreprocessen, ikke meget vand men stadigvæk noget. "

Der forbruges ikke vand - der dannes vand.

 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis